Klient PKO Banku Polskiego może kupić w systemie internetowym iPKO bilety na mecze dla siebie (oraz rodziny i znajomych), bez kolejek przed kasą i bez wychodzenia z domu oraz bez konieczności pamiętania loginów i haseł do systemów klubowych. Na początek można kupić bilety na wybrane mecze rozgrywane w ramach 15. kolejki PKO BP Ekstraklasy. Oferta będzie stopniowo rozszerzana na kolejne kluby i spotkania, tak, że w jednym miejscu – w  iPKO – będzie można kupić bilety na wiele stadionów – czytamy w komunikacie.

Jak kupić bilet rozgrywek Ekstraklasy w serwisie internetowym iPKO?

Przy pierwszym logowaniu klient zakłada konto w systemie biletowym (dane osobowe są zgodne z jego danymi w banku). Wserwisie iPKO wybiera: „Usługi”, następnie „e-Zakupy” i „Bilety na mecze” oraz wyraża konieczną zgodę na przekazanie danych osobowych. Potem zobaczy listę spotkań, na które może kupić bilety z możliwością filtrowania według klubu, z podglądem cennika biletów na dane spotkanie oraz z przyciskiem wyboru spotkania.

Po wyborze meczu klient może wybrać sektor i miejsce (z przeznaczonych do sprzedaży) oraz podaje dane osobowe swoje oraz ewentualnie osoby, dla której kupuje bilet, a także adres e-mail, na który bilety zostaną przesłane. Wymagane jest również zaakceptowanie zgody na przetwarzanie danych osobowych oraz regulaminu stadionu. System weryfikuje, czy dana osoba nie jest objęta zakazem stadionowym.

Na koniec kupujący potwierdza i opłaca zamówienie. Bilety otrzyma na maila w postaci pliku pdf – przy czym, zależnie od konkretnego klubu czy stadionu, wymagane może być ich wydrukowanie. Na bilecie umieszczone są dane osobowe (imię, nazwisko, PESEL) właściciela, dlatego chroniony jest hasłem przed dostępem osób niepowołanych – hasło to sześć ostatnich cyfr numeru PESEL osoby, która kupiła bilety.