Less to darmowa platforma zakupowa umożliwiająca nabycie i sprzedaż używanych przedmiotów od innych użytkowników, których jest już niemal 800 tys. Dostępne kategorie zakupowe to m.in. ubrania, akcesoria, elektronika czy zabawki. Transakcje przeprowadzane są w formie online. Aplikacja Less dostępna jest w App Store i Google Play.
W komunikacie czytam, że od powstania Less inwestorzy wyłożyli na rozwój platformy łącznie kilkanaście milionów PLN. W tym gronie znajdują się m.in Robert Lewandowski, Krzysztof Pawiński (Grupa Maspex) oraz założyciele Allegro.
Nabycie znaczącego pakietu akcji Groclin SA pozwoli zrealizować ambicję o staniu się spółką notowaną na GPW – LESS SA. Obecnie prowadzone są kompleksowe badania obu spółek. Niezależnie od wyniku negocjacji CountMe zakłada dalsze skalowanie działalności w Polsce oraz ekspansję m.in. w kilku kolejnych krajach w Europie.
Idea less waste napędza rynek second hand
Zaprezentowane w komunikacie branżowe analizy zakładają, że do 2023 r. komercyjny rynek sprzedaży samych używanych ubrań wzrośnie globalnie aż o ponad 75 proc., do 23 mld USD. Jednocześnie, w 2028 r. cały rynek second hand ma być wart już 64 mld USD wobec 44 mld USD wartości rynku tzw. szybkich kolekcji (fast fashion) nowych ubrań.
– Sukcesy kilku jednorożców pokazują, jaki jest potencjał firm działających w sferze megatrendów związanych z ekologią i gospodarki cyrkularnej. Do tego naszą obietnicą jest zaoferowanie użytkownikom platformy spełniającej wszystkie ich oczekiwania pod kątem funkcjonalności. A przy tym będzie ona intuicyjna i bezpieczna z perspektywy użytkowników w kwestii kupowania i sprzedawania używanych rzeczy z wielu różnych, nowych kategorii. Moda jest tylko jedną z nich. Widzimy na własnym przykładzie, że wraz z rozwojem świadomości idei „less waste” młode pokolenia masowo kupują i sprzedają używane rzeczy w bezpieczny oraz sprawdzony sposób. Efekt? Już teraz użytkownicy Less sprzedali i kupili przedmioty o wartości kilku milionów złotych – podkreśla Mateusz Oleksiuk, prezes CountMe.