„Zaczynamy testować nową funkcję gry wieloosobowej dla kilku wybranych gier w YouTube Playables. Tryb wieloosobowy na Playables pozwala grać w gry w czasie rzeczywistym z innymi użytkownikami”, podaje firma.
YouTube rozwija się na rynku gier wideo
YouTube rozwija projekt Playables od ponad roku. Na początku dostęp do gier był ograniczony wyłącznie dla użytkowników premium, jednak w maju tego roku firma otworzyła katalog mini-gier dla wszystkich. Obecnie oferta obejmuje ponad 130 tytułów w różnych kategoriach, takich jak gry akcji, zręcznościowe, logiczne, wyścigowe, symulacyjne i sportowe.
Dodanie gier wieloosobowych to nie tylko krok w kierunku większego zaangażowania użytkowników, ale także odpowiedź na działania konkurencji. Inne platformy, takie jak Netflix i LinkedIn, również inwestują w gry jako sposób na wydłużenie czasu, jaki użytkownicy spędzają na ich usługach.
Gry to także prosty sposób na przyciągnięcie młodszej publiczności, która często wybiera krótkie, interaktywne formy rozrywki. Dzięki temu użytkownicy mogą spędzać więcej czasu na platformie, nie tylko oglądając filmy, ale także biorąc udział w interaktywnej zabawie.
Ostatnio pisaliśmy, że YouTube testuje nową funkcję, w ramach której twórcy będą mogli remiksować utwory przy użyciu AI. Artyści będą mogli wygenerować 30-sekundowy fragment utworu, który następnie mogą wykorzystać w swoich Shorts.
Z kolei we wrześniu YouTube ogłosił rozszerzenie istniejącego już pakietu kontroli rodzicielskiej, który ma pozwolić rodzicom na połączenie swojego konta z kontem nastoletniego dziecka. W ten sposób dorosły będzie mógł uzyskać wgląd w aktywność nastolatka na platformie.