31 grudnia 2020 r. BFG ogłosił, że Idea Bank zostanie przejęty przez Bank Pekao. Pełne przeniesienie danych i produktów będzie w najbliższy weekend dotyczyć ok. 270 tys. klientów byłego Idea Banku, w tym ok. 220 tys. firmowych i ok. 50 tys. indywidualnych. Należy podkreślić, że numery wszystkich rachunków pozostaną bez zmian.

Nastąpi migracja klientów Idea Banku do systemów Banku Pekao

Migracja będzie się wiązała z przerwami w dostępie do usług dla wszystkich klientów, zarówno korzystających dotąd z systemów dawnego Idea Banku, jak i Banku Pekao. Zakres i terminy przerw będą różne dla poszczególnych grup klientów – czytamy w komunikacie.

Operacja przenoszenia danych rozpocznie się 19 listopada br. (w najbliższy piątek) po godzinie 16.00. Wszystkie elektroniczne serwisy dawnego Idea Banku – Idea Cloud, aplikacja mobilna i bankowość telefoniczna – zostaną wyłączone. Nie będzie można także zlecić płatności na infolinii i w placówkach banku. W razie potrzeby w weekend migracyjny na infolinii będzie można zastrzec kartę.

Natomiast bez przeszkód będzie można płacić kartami w sklepach stacjonarnych i wypłacać gotówkę w bankomatach. Klienci dawnego Idea Banku, którzy mają ustawiony dzienny limit transakcji powyżej 2 000 zł, od dnia 19 listopada br. będą mogli realizować płatności do kwoty 2 000 zł dla transakcji gotówkowych i do 2 000 zł dla transakcji bezgotówkowych.

Migracja zostanie zakończona w nocy z 21 na 22 listopada. Klienci byłego Idea Banku otrzymają dostęp do swoich rachunków w systemach Banku Pekao w poniedziałek od godziny 8:00. Zyskają tym samym możliwość korzystania w pełni z produktów i usług banku, w tym rozwiązań jak nowa wersja aplikacji PeoPay, w której od wczoraj można korzystać także z oferty funduszy inwestycyjnych Pekao TFI.

Przerwy techniczne w serwisach Banku Pekao

Pekao24, aplikacja PeoPay, Pekao24Makler oraz platforma eTrader Pekao będą niedostępne od godziny 15:00 20 listopada do godziny 12:00 21 listopada. Serwis internetowy PekaoBiznes24, aplikacja mobilna i usługa Pekao Connect będą niedostępne od 19 listopada od godziny 22:00 do 22 listopada do godziny 6:00.

W czasie przerwy technicznej klienci Banku Pekao nie będą mogli realizować transakcji BLIK oraz płatności internetowych Pay-by-link, jak również płatności internetowej kartą z potwierdzeniem autoryzacji w bankowości mobilnej lub internetowej. Na infolinii banku w tym czasie będzie można tylko zastrzec kartę. Płatności kartami w sklepach stacjonarnych i wypłaty z bankomatów mają działać bez utrudnień.