Amazon jest szóstym dużym uczestnikiem indyjskiego rynku q-commerce, który obecnie osiąga ponad 6 miliardów dolarów rocznej sprzedaży. Należące do Zomato BlinkIt, Swiggy i wspierane przez Nexus Zepto dominują obecnie w tym sektorze. Tego typu rozwiązania mają być dostępne w ponad dwudziestu indyjskich miastach. Testy Amazona na początek wystartują w Bengaluru. O sprawie pisze TechCrunch.

Amazon stawia na q-commerce w Indiach

Nawet jeśli model szybkiego handlu – dostarczanie produktów do klientów w ciągu 10 do 15 minut – na razie nie sprawdza się w większości części świata, coraz częściej odnosi sukcesy w Indiach, gdzie szereg sprzedawców detalicznych i firm internetowych, od giganta dostaw żywności Swiggy po internetową platformę kosmetyczną Nykaa, przygotowuje swoje ekosystemy łańcucha dostaw, aby dostosować się do standardów q-commerce.

Indie są jedynym rynkiem, na którym Amazon testuje ofertę quick commerce. Jest to również jeden z największych ruchów firmy na drugim co do wielkości rynku internetowym na świecie. Amazon wszedł na indyjski rynek dekadę temu, inwestując ponad 7,5 miliarda dolarów w budowę i skalowanie swojej oferty e-commerce.

Niektórzy analitycy uważają, że quick commerce może być przyszłością handlu elektronicznego w Indiach. Flipkart, główny rywal Amazona w tym kraju, uruchomił swoją ofertę q-commerce w sierpniu.

Amazon rozwija usługi płatnicze w Indiach

Firma założona przez Jeffa Bezosa inwestuje także w rozwój usług płatniczych w Indiach. Ostatnio pisaliśmy, że Amazon kontynuuje ekspansję na rynku BNPL w Indiach, inwestując 20 mln USD w lokalny fintech. Amerykański gigant wsparł spółkę Axio, oferującą usługi typu kup teraz, zapłać później. Fintech ma 9 mln klientów, a z jego usług korzysta 3 tys. sprzedawców.

To kolejny krok Amazona w ekspansji na rynku finansowym w Indiach – wcześniej informowaliśmy o planach na uruchomienie osobnej aplikacji Amazon Pay. W ten sposób gigant e-commerce dąży do zwiększenia wykorzystania Amazon Pay w tym kraju. Obecnie usługi płatnicze amerykańskiej spółki są dostępne w głównej aplikacji firmy w Indiach.

Amazon Pay zajmuje szóste miejsce wśród aplikacji w Unified Payments Interface, sieci płatności, która jest najpopularniejszym sposobem dokonywania transakcji online przez obywateli Indii.