Asystent głosowy w aplikacji IKO i platforma do sprzedaży aut. Nowa strategia PKO BP

Rafał Tomaszewski
Rafał Tomaszewski
#PKO BP
Opublikowano: 18 listopada 2019, 16:09 Aktualizacja: 3 grudnia 2019, 13:48

PKO Bank Polski zaprezentował dzisiaj zaktualizowaną strategię, przyjmując nowe cele finansowe i technologiczne. W trakcie konferencji największy polski bank zaprezentował swojego asystenta głosowego Talk to IKO, a także zapowiedział udostępnienie platformy do sprzedaży samochodów.

Prezes PKO BP Zbigniew Jagiełło zdradził, że taka platforma ma się pojawić już pod koniec I półrocza 2020 roku. Bank ma również w planach udostępnienie serwisu do sprzedaży nieruchomości, czy platformy dotyczącej usług zdrowotnych. Baza klientów już jest, więc wygląda to naprawdę ciekawie. Niewykluczone, że w dalszej perspektywie takie funkcjonalności pojawią się także w aplikacji IKO.

Talk to IKO – jak to działa?

Adam Marciniak, wiceprezes zarządu PKO Banku Polskiego, nadzorujący Obszar Informatyki, zaprezentował także pierwsze funkcjonalności asystenta głosowego i projektu Talk to IKO. W ramach pierwszego etapu wdrożenia i obecnie prowadzonych testów asystent pomoże nam w podstawowej nawigacji po aplikacji, przypomni saldo na rachunku, czy wykona dla nas przelew (zarówno tradycyjny, jak i ten na telefon).

Docelowo za pomocą głosu będzie można wykonywać wszystkie operacje dostępne z poziomu IKO, a także korzystać z funkcji doradczych i wsparcia w zarządzaniu finansami. Talk to IKO ma zostać również zintegrowane z Google Assistant. W trakcie dzisiejszego wydarzenia, mieliśmy okazję przyjrzeć się z bliska, jak wygląda korzystanie z nowej funkcji w aplikacji. Na razie bot pomoże nam tylko w bardzo podstawowych kwestiach, ale cała procedura działa bardzo sprawnie.

Warto przypomnieć, że podobne rozwiązanie udostępnił jakiś czas temu ING Bank Śląski, który wykorzystał w swojej aplikacji mobilnej asystenta Google.

Nowa strategia PKO Banku Polskiego

PKO Bank Polski przedstawił także główne założenia swojej zaktualizowanej strategii. W perspektywie 2022 roku największy polskie bank chce osiągnąć rentowność kapitału własnego na poziomie 12% obniżyć wskaźnik kosztów do dochodów do 41%, utrzymać koszty ryzyka w przedziale 0,60-0,75% oraz osiągnąć roczny zysk netto powyżej 5 mld zł.

Liczba rachunków bieżących klientów indywidualnych wzrosła przez ostatnie trzy lata o ponad 23% mimo spadku liczby placówek z ponad 2100 do niespełna 1700. Liczba aktywnych aplikacji IKO wzrosła z 1 mln do ponad 4 mln. Dziś każdego dnia klienci banku wykonują 4 mln logowań do bankowości elektronicznej i 6 mln transakcji – chwali się PKO BP.

Bank będzie pogłębiał relacje z klientem dzięki zasilanej danymi spersonalizowanej ofercie. Dotyczy to także rozwoju segmentu firm i przedsiębiorstw. Z kolei sieć tradycyjnych oddziałów będzie w rosnącym stopniu pełniła rolę doradczą wspierając cyfrową edukację klientów. PKO zamierza także wykorzystywać możliwości jakie daje API i zaoferować usługi wykraczające poza tradycyjną bankowość. Chmura Krajowa, której bank jest inicjatorem i udziałowcem, będzie kanałem sprzedaży usług dla firm.

PKO Bank Polski będzie kontynuował digitalizację procesów wykorzystując między innymi robotyzację, sztuczna inteligencję i zaawansowaną analitykę danych. Dzięki wykorzystaniu usług chmurowych, infrastruktura IT ma być łatwo skalowalna i będzie mogła być łatwo dostosowywana do rosnącego zapotrzebowania na moc obliczeniową. Największy polski bank zamierza także rozwijać przyjazne i nowoczesne środowisko pracy.


Tekst chroniony prawem autorskim. Każdorazowe kopiowanie wymaga zgody redakcji.

Pokaż komentarze (0)

asystent-glosowy-w-aplikacji-iko-i-platforma-do-sprzedazy-aut-nowa-strategia-pko-bp