Nest Lease, spółka leasingowa z grupy Nest Banku, rozpoczęła działalność operacyjną latem 2024 roku. Teraz firma podaje, że jedną z kluczowych nowości w Portalu Klienta jest bramka płatnicza Autopay. Rozwiązanie to umożliwia szybkie regulowanie zobowiązań wynikających z zawartych umów – bez konieczności wpisywania numerów kont, kwot czy tytułów przelewów. Po zalogowaniu się do portalu klienci widzą listę wystawionych faktur i mogą jednym kliknięciem wybrać opcję „Zapłać”.
Nowości dla klientów Nest Lease
System automatycznie uzupełnia wszystkie niezbędne dane, a płatność może zostać dokonana za pomocą BLIKA lub szybkiego przelewu. Autopay eliminuje ryzyko błędów, skraca czas księgowania i pozwala na jednoczesne opłacenie wielu zobowiązań – nie tylko rat wynikających z zawartych umów, ale także polis ubezpieczeniowych czy mandatów.
Plany Nest Lease na 2025 rok zakładają dalsze przyspieszenie cyfryzacji usług leasingowych oraz zaawansowanych metod weryfikacji klientów. Priorytetem będzie także pełna digitalizacja obsługi procesów leasingowych z wykorzystaniem narzędzi zdalnych oraz podpisu elektronicznego.
Ostatnio pisaliśmy, że Nest Bank udostępnił klientom Płatności powtarzalne BLIK – usługę, która ma ułatwiać opłacanie cyklicznych zobowiązań, takich jak abonamenty, subskrypcje czy rachunki. Zanim sklep lub inny usługodawca zacznie pobierać płatność klient wyraża zgodę w aplikacji banku na zainicjowanie transakcji – zgodę może też w każdej chwili wycofać.
Z kolei wcześniej pisaliśmy, że od lutego 2025 roku klienci Nest Banku mogą opłacać faktury bezpośrednio w asystencie – wystarczy zdjęcie lub załączony dokument. Opcja opłacania faktur została umieszczona na głównym ekranie – wystarczy kliknąć w proponowany prompt lub skorzystać z polecenia głosowego.