Wcześniej rozwiązanie było dostępne dla klientów PKO Banku Polskiego, banków Spółdzielczej Grupy Bankowej (SGB), Banku Millennium, Santander Bank Polska oraz ING Banku Śląskiego.
Płatności powtarzalne BLIK dostępne dla klientów Nest Banku
Kolejna usługa BLIKA ma być dobrym rozwiązaniem dla tych klientów, którzy nie chcą udostępniać danych karty dla cyklicznych płatności online ze względu na bezpieczeństwo lub wolą kontrolować swoje subskrypcje z poziomu aplikacji bankowej – czytamy w komunikacie.
Płatności powtarzalne BLIK to sposób na regulowanie cyklicznych opłat – bez wpisywania danych z karty. Zanim sklep lub inny usługodawca zacznie pobierać płatność klient wyraża zgodę w aplikacji banku na zainicjowanie transakcji – zgodę może też w każdej chwili wycofać. W zależności od danego sklepu lub usługodawcy, płatności cykliczne mogą być pobierane całkowicie automatycznie lub mogą wymagać potwierdzenia przez klienta w aplikacji. Wszystkie aktywne Płatności powtarzalne BLIK można kontrolować w bankowej aplikacji mobilnej.
Jak skorzystać z cyklicznych płatności od BLIKA? Wystarczy na stronie sklepu internetowego wybrać Płatności powtarzalne BLIK i wprowadzić kod wygenerowany w aplikacji mobilnej banku. Następnie należy sprawdzić dane płatności w aplikacji banku – jeśli dane się zgadzają, wystarczy je potwierdzić i utworzyć Płatność powtarzalną BLIK.
Kolejne płatności będą pobierane automatycznie z konta klienta/ki lub będą wymagały potwierdzenia w aplikacji mobilnej banku. Korzystanie z usługi jest darmowe.
Co jeszcze planuje BLIK?
Ostatnio pisaliśmy, że BLIK chce współtworzyć europejski system przelewów na numer telefonu. „Mamy gotowe rozwiązania, doświadczenie i zaufanie milionów użytkowników na Starym Kontynencie” – mówił na konferencji Impact’25 Dariusz Mazurkiewicz, prezes Polskiego Standardu Płatności, czyli operatora BLIKA.
W rozwoju wspólnego systemu płatności na telefon może pomóc koalicja EuroPA, do której niedawno dołączył BLIK. Poza polskim fintechem do organizacji należą takie systemy, jak Bizum (Hiszpania i Andora), BANCOMAT (Włochy), Borica (Bułgaria), MB WAY/SIBS (Portugalia) oraz Vipps MobilePay (Dania, Finlandia, Norwegia). Rozwiązania zrzeszone w EuroPA skupiają już przeszło 50 mln użytkowników i ponad 180 instytucji finansowych.