Teraz kluczowym krokiem w rozwoju Automarket jest osiągnięcie sprzedaży na poziomie 4 tys. aut w bieżącym roku oraz  dynamiczny rozwój oferty i współpracy z dealerami.

Platforma planuje sprzedać 4 tys. samochodów w 2022 roku

W ciągu ubiegłego roku platformę Automarket odwiedziło blisko 3,5 mln użytkowników. Klienci platformy to mieszkańcy głównie dużych miast (Warszawa, Wrocław, Poznań, Kraków, Łódź, Gdańsk, Szczecin), z czego 54% stanowią przedsiębiorcy, a 46% to osoby prywatne.

Dotychczasowy rozwój platformy Automarket potwierdza dynamicznie rosnąca sprzedaż, która na początku ubiegłego roku utrzymywała się na poziomie 150 pojazdów miesięcznie, by pod koniec roku zbliżyć się już do 400 samochodów nabywanych przez klientów w ciągu miesiąca.

Klienci platformy zdecydowali się na nabycie ponad 3 tys. samochodów. 48% w wynajmie długoterminowym, 34% w leasingu, a 18% za gotówkę.

Elastyczny wynajem długoterminowy

Obecnie Automarket.pl współpracuje z 39 dealerami, w tym z 94 punktami sprzedaży w 75 lokalizacjach. Dzięki temu w 2021 roku platforma zyskała ok. 6 tys. nowych pojazdów, co daje średni wynik 500 nowych ofert w każdym miesiącu. Eksperci Automarketu pracują nad wdrażaniem usprawnień i integracji systemowych w wyniku których wymiana ofert z dealerami ulega w znacznym stopniu automatyzacji.

Wynajem długoterminowy jest najchętniej wybieraną formą finansowania przez klientów platformy Automarket.pl. Aż 48% z nich zdecydowało się na taką formę nabycia samochodu. Patrząc na wszystkie umowy najmu, 37% klientów przeszło przez pełny proces online (od wyboru samochodu do zdalnego podpisania umowy), a 65% klientów zamówiło auto z dostawą pod wskazane miejsce.