Autopay to rozwiązanie pozwalające zapłacić za przejazd publicznymi i koncesjonowanymi odcinkami autostrad w Polsce Początkowo służył do obsługi płatności automatycznych za przejazdy autostradami w Polsce, dziś można go używać również na myjniach i parkingach (prawie 7 tys. miejsc w całej Polsce), a także na wybranych stacjach benzynowych w Niemczech.
Co planuje Autopay?
Za niemal co piątą transakcję wykonaną w aplikacji (19,5 proc.) odpowiadają użytkownicy pochodzący z województwa śląskiego. Niewiele rzadziej podróżują mieszkańcy Małopolski, którzy odpowiadają za 19 proc. przejazdów. Prawie 18 proc. wszystkich transakcji w Autopay zrealizowali z kolei mieszkańcy województwa pomorskiego.
W zestawieniu marek na polskich autostradach prowadzi Volkswagen – co dziesiąty samochód zarejestrowany w Autopay należy do niemieckiego koncernu. Kolejne miejsca, z udziałem na poziomie 7 proc., zajmują ex aequo: Ford, Opel, Audi, Skoda oraz Toyota. Nieco niżej w rankingu plasują się marki BMW i Renault (po 6 proc.), Mercedes (5 proc.) oraz Peugeot (4 proc.).
Z kolei podczas trwania wakacyjnej akcji “Autostrada do Elektromobilności” (lipiec – sierpień 2022), której Autopay było partnerem, wśród najpopularniejszych aut z napędem elektrycznym znalazła się Tesla Model 3 – system odnotował 694 przejazdy. Dużo dalej w zestawieniu znalazły się Nissan Leaf (194 przejazdy) i Tesla Model S (193 przejazdy).
– W 2023 roku planujemy dalszy rozwój rozwiązań na rynku lokalnym oraz ekspansję na kolejne rynki ościenne. W Polsce uruchomimy nową niedostępną dotychczas na naszym rynku, usługę automatycznych płatności za paliwo. W ramach ekspansji zagranicznej planujemy pozyskanie kolejnych sieci stacji paliw w Niemczech oraz uruchomienie usługi zakupu e-winiet, która umożliwi między innymi kierowcom jadącym z Polski opłacenie autostrad na rynkach czeskim i austriackim – mówi Miłosz Kurzawski, członek zarządu Autopay Mobility.