Odnotowujemy czasowe problemy z funkcjonowaniem BLIKA, cały czas intensywnie pracujemy nad tym, aby usługa działała bez zakłóceń. Będziemy na bieżąco przekazywać informacje o sytuacji – informował BLIK w komunikacie na Twitterze.

Jeżeli transakcja została zatwierdzona, a środki zostały zablokowane na rachunku użytkownika BLIK, powinny one trafić do odbiorcy lub zostać zwrócone użytkownikowi najpóźniej do jednego dnia roboczego. Jeśli w tym czasie to nie nastąpi, prosimy złożyć reklamację do banku – przekazał BLIK.

Ogólnopolska awaria BLIKA

Według doniesień użytkowników BLIKA, utrudnienia miały miejsce w różnych bankach, a także dotyczyły korzystania z rozmaitych funkcji. Problemy miały wystąpić zarówno przy próbach dokonywania płatności, robienia przelewów, jak i nawet wypłat z bankomatów.

O sprawie pisał m.in. portal GRYOnline.pl informując swoich klientów w mediach społecznościowych, że dziś o 8:20 zanotował awarię BLIKA. W związku z usterką płatności BLIKIEM na platformie były czasowo niemożliwe.

Sytuacja ta zbiegła się w czasie z ostrzeżeniami o możliwych atakach cybernetycznych na Polskę. Należy jednak zachować spokój, przyczyna problemów z systemem BLIK nie została nadal podana, a podobne awarie zdarzały się już w przypadku banków. Na koniec ubiegłego roku z BLIKA aktywnie korzystało ponad 10 mln osób.