Utrudnienia zaczęły się około godziny 8:20 rano w dniu 12 grudnia. ING Bank Śląski zapewnia, że dokłada wszelkich starań w celu likwidacji problemów. Bieżące informacje o postępie prac można śledzić tutaj.

Aktualizacja: Przed godziną 16:00 ING Bank Śląski poinformował o usunięciu awarii.

Utrudnienia w korzystaniu z kart płatniczych i kredytowych:

  • może nie działać płacenie kartami w terminalach i internecie
  • utrudnione jest wykonywaniu wpłat i wypłat z bankomatów i wpłatomatów
  • nie działa autoryzacja 3D secure płatności kartami w internecie
  • nie widać kart kredytowych i płatniczych w Moim ING i w ING Business

Płatności kodami BLIK generowanymi w aplikacji Moje ING i ING Business działają prawidłowo. Jeśli możecie – do czasu usunięcia awarii korzystajcie z tej opcji płatności na terminalach płatniczych i w bankomatach (zobacz jak to zrobić).

Utrudnienia w korzystaniu z Mojego ING i ING Business:

  • niedostępne są usługi wymiany walut w Kantorze w Moim ING i w ING Business
  • utrudnione jest wykonywanie przelewów zagranicznych
  • nie można składać wniosków rządowych w ramach 300+ i 500+ w Moim ING
  • mogą występować utrudnienia w składaniu wniosków o nowe produkty i usługi, np. otwarcie konta

ING Bank Śląski zwraca uwagę, że otrzymuje od klientów dużo telefonów w związku z awarią. Bardzo utrudniona jest również obsługa w placówkach bankowych i oddziałach. Niedostępne są Punkty Obsługi Kasowej. Pracownicy banku nie mogą wypłacać ani wpłacać pieniędzy w nich. Bank apeluje do klientów, aby w ramach możliwości przesunęli planowaną wizytę w placówce.