Po zalogowaniu do aplikacji IKO pojawiał się komunikat o trwających pracach modernizacyjnych. Z kolei przy próbie wykonania przelewu klienci byli informowani, że nie można zrealizować takiej operacji. Użytkownicy zgłaszali problemy od około godziny 11:00.
Około godziny 12:30 PKO Bank Polski poinformował o usunięciu awarii.
Awaria w PKO BP. Nie działała aplikacja IKO
Na profilach PKO Banku Polskiego w social mediach klienci pytali o powody awarii . Część z nich skarżyła się na brak możliwości płatności kartą, lub problemy z logowaniem do aplikacji IKO i serwisu transakcyjnego iPKO. Nie działać miały także przelewy na telefon BLIK.
Tego typu awarie to spory problem dla klientów. Szczególnie jeśli problemy dotyczą praktycznie całego ekosystemu usług oferowanych przez dany bank. Awarie bankowe zazwyczaj nasilają się w okolicy 10-tego dnia każdego miesiąca, ponieważ wtedy większość Polaków otrzymuje pensje i płaci rachunki.
Z danych Fintek.pl wynika, że w 2020 roku w polskim sektorze bankowym doszło do ponad 30 awarii. To wciąż spory problem, ale liczba awarii z roku na rok ulega zmniejszeniu.