„Jakaś awaria? Przeglądarka, aplikacja, błąd logowania”, „Są chyba jakieś problemy z aplikacją. Przy logowaniu błąd 111” – czytamy na profilu banku na Facebooku. Z danych serwisu Downdetector.pl wynika, że problemy pojawiły się około godziny 9:00.
Awaria w Santanderze. Problemy z aplikacją mobilną
Ze względu na problemy z logowaniem do bankowości mobilnej i internetowej klienci nie mogą wykonywać przelewów przy zakupach internetowych, zlecać przelewów do znajomych, korzystać z BLIKA, czy potwierdzać tożsamości w serwisach administracji publicznej.
Zgodnie z zapewnianiami Santandera na Facebooku awaria miała zostać już usunięta – około godziny 10:00. „Bankowość mobilna działa już poprawnie. Przepraszamy za chwilowe utrudnienia” – czytamy na profilu banku. Niektórzy klienci wciąż zgłaszają jednak pewne problemy.
Awarie bankowe to zjawisko, do którego zdążyliśmy się już przyzwyczaić. Wraz z postępującą cyfryzacją nie da się całkowicie wyeliminować tego typu incydentów. Awarie nasilają się szczególnie w okolicach 10-tego dnia każdego miesiąca. Wtedy większość Polaków otrzymuje pensje i płaci rachunki. Zdarza się, że bankowe systemu nie wytrzymują obciążenia.
Z danych Fintek.pl wynika jednak, że z roku na rok liczba awarii bankowych maleje. W 2020 roku doszło do ponad 30 takich incydentów.