Klienci Banku Millennium korzystający z aplikacji mobilnej mogą włączyć autoryzację operacji za pomocą odcisku palca na urządzeniach z systemami Android i iOS (Touch ID) oraz skanu twarzy (Face ID) na urządzeniu z systemem iOS. Aby uaktywnić usługę autoryzacji biometrycznej wystarczy zaktualizować aplikację mobilną do wersji 4.76 lub wyższej, a następnie w Ustawieniach aplikacji wybrać odpowiednio opcję Odcisk palca, Touch ID lub Face ID.

Biometryczna autoryzacja płatności w Banku Millennium

– Już ponad milion użytkowników loguje się do aplikacji odciskiem palca lub skanem twarzy, dlatego wykorzystanie biometrii do potwierdzania płatności było dla nas naturalnym następnym krokiem w rozwijaniu bankowości mobilnej. Takie rozwiązanie jest nie tylko wyjątkowo wygodne, ale przede wszystkim zapewnia jeszcze większe bezpieczeństwo codziennych transakcji zlecanych w aplikacji mobilnej – mówi Halina Karpińska, dyrektor Departamentu Bankowości Elektronicznej w Banku Millennium.

Autoryzacja biometryczna w Banku Millennium dostępna dla poniższych typów operacji:

  • przelew tradycyjny, przelew Pomagam, przelew BLIK na telefon,
  • płatność za przejazd autostradami,
  • zlecenie stałe,
  • przelew z karty kredytowej,
  • potwierdzenie ankiety inwestycyjnej i kupno produktów inwestycyjnych,
  • otwarcie konta osobistego, firmowego i konta dla dziecka,
  • potwierdzenie wniosków urzędowych, np. 500+, 300+, RKO, dofinansowanie pobytu w żłobku,
  • płatność za bilety do kina,
  • zakup kodów i doładowań,
  • aktywacja Apple Watch.

Aplikacja mobilna wykorzystuje dane biometryczne użytkownika zapisane w jego telefonie. Przy włączaniu usługi bank przypomina klientowi podstawowe zasady bezpieczeństwa przy korzystaniu z biometrii. Dotyczy to przede wszystkim możliwości korzystania z usługi przez inne osoby, których dane biometryczne zapisane są w telefonie np. dziecka czy partnera.