W ubiegłym roku Bank Pocztowy podobne rozwiązanie wprowadził w zakresie kredytu. O finansowanie można wnioskować podczas rozmowy z konsultantem, bez konieczności odwiedzenia placówki w celu dopełnienia formalności. Potwierdzenie tożsamości nowych klientów odbywa się przy pomocy selfie, za pośrednictwem aplikacji wykorzystującej biometryczną analizę twarzy.
Bank Pocztowy wdroży usługę „ROR na selfie”
Nowa usługa ma pojawić się w ofercie banku w I kwartale 2023 roku. Będą mogły z niej skorzystać osoby zainteresowane otwarciem rachunku oszczędnościowo-rozliczeniowego online. Przygotowując usługę wideoweryfikacji Bank Pocztowy współpracuje z Digital Gateways. Planowane jest także wykorzystanie podpisu elektronicznego, obsługiwanego przez Autenti.
– Wprowadzenie wideoweryfikacji w kolejnym produkcie to następny krok w realizacji strategicznych celów związanych z rozwojem usług cyfrowych Banku Pocztowego. Obecnie finalizujemy proces wprowadzający otwieranie ROR na selfie. Po wdrożeniu tej możliwości, założenie nowego konta zostanie przeprowadzone w całości w aplikacji mobilnej, a potwierdzenie tożsamości klienta odbywać się będzie dzięki wykorzystaniu biometrycznej analizy twarzy – mówi Michał Leski, członek Zarządu Banku Pocztowego.
– Identyfikacja klienta przebiegać będzie przy użyciu kamery telefonu – poprzez wykonanie zdjęcia dowodu osobistego, nagranie krótkiego filmiku z dokumentem tożsamości oraz wykonanie „selfie”, czyli nagranie skanu twarzy. Mobilna aplikacja Banku pomoże w tych czynnościach, podpowiadając jak ustawić głowę lub w jaki sposób ułożyć dowód osobisty – dodaje Michał Leski.
Warto przypomnieć, że obecnie Bank Pocztowy umożliwia zdalne założenie konta z wykorzystaniem usługi AIS. Z tej opcji mogą korzystać jednak tylko klienci, którzy posiadają dowolny rachunek w jednym z 6 banków: Alior, mBank, Santander, Millennium, ING oraz Pekao.