W erze sprawnego handlu cyfrowego konsumenci dokonujący zakupów online oczekują rozwiązań płatniczych, które łączą ochronę z wygodą. Najnowsze badanie Visa wskazuje, że ponad 2/3 Polaków konsekwentnie plasuje bezpieczeństwo na szczycie listy czynników decydujących o wyborze metody płatności, a 88% kupujących online byłoby skłonnych skorzystać z nowej metody płatności, jeśli zapewnia ona lepszy poziom ochrony.

Wygoda i proste rozwiązania kluczem do satysfakcji konsumenta

Konsumenci, także ci z Polski, oczekują dziś płynnych doświadczeń zakupowych bardziej niż kiedykolwiek wcześniej. Jak wynika z badania Visa – niemal 4 ⁄5 transakcji finalizowanych jest w mniej niż 30 sekund. Z kolei wcześniejsza analiza rynku potwierdziła, że 11% kupujących Polaków rezygnuje z zakupów, gdy trzeba szukać fizycznej karty płatniczej .

Dla niemal wszystkich respondentów z naszego kraju (94%) dostępność ulubionej metody płatności w sklepie online jest kluczowa. W rezultacie sprzedawcy stoją w obliczu rosnącej presji związanej z koniecznością minimalizowania problemów pojawiających się w procesie finalizacji zakupu. Aby pozostać konkurencyjnymi, powinni oferować szeroki wachlarz metod płatności, zapewniając swoim klientom zarówno wygodę, jak i wybór – czytamy w komunikacie.

Ostatnio pisaliśmy, że Visa rozwija nowe produkty – w tym technologie napędzane sztuczną inteligencją umożliwiające konsumentom szybsze wyszukiwanie oraz zakup produktów. Podczas wydarzenia Product Drop, Visa podzieliła się informacjami o tym, w jaki sposób połączenie sztucznej inteligencji i cyfrowego handlu może zmienić to, jak konsumenci wyszukują i kupują produkty oraz usługi. W niedalekiej przyszłości będą oni umożliwiać agentom AI przeglądanie, wybieranie, kupowanie i zarządzanie zakupami w swoim imieniu.

Dodatkowo w ubiegłym roku Visa wprowadziła Flex Credential – kartę, która może przełączać się między różnymi formami płatności (debetowymi, kredytowymi czy „kup teraz, zapłać później”). Teraz firma planuje wprowadzenie nowych możliwości jej użycia, takich jak rozszerzenie dostępu do linii kredytowych, kont inwestycyjnych, nagród, kart komercyjnych i innych.