Centralnym elementem wdrożonego w Biedronce systemu jest platforma Signer, która pozwala na elektroniczne podpisywanie i przekazywanie dokumentów, niezależnie od lokalizacji użytkownika.

Współpraca Biedronki i Asseco a cyfrowy obieg dokumentów

Procesy zatwierdzania mogą być konfigurowane w sposób dostosowany do hierarchii i struktury organizacyjnej. Dzięki funkcji kolejkowania podpisów dokumenty trafiają do właściwych osób w odpowiednim czasie. Jednocześnie platforma dzięki wykorzystaniu komponentu SignHub umożliwia stosowanie wielu metod podpisu w zależności od okoliczności: SMS, SimplySign, podpisy kwalifikowane innych dostawców niż Asseco. Z platformy korzysta już ponad 700 pracowników.

Część pracowników Jerónimo Martins Polska otrzymała mobilny podpis elektroniczny SimplySign. Dzięki niemu, gdy zachodzi konieczność, mogą podpisywać dokumenty z dowolnego miejsca, korzystając jedynie ze smartfona lub komputera. Kwalifikowana usługa walidacji ma zapewniać bezpieczeństwo procesu, gwarantując autentyczność i trwałość dowodową e-podpisów. W ten sposób wyeliminowano ryzyko nieautoryzowanych modyfikacji dokumentów i zwiększono zaufanie do cyfrowego obiegu dokumentów – czytamy w komunikacie.

Ostatnio pisaliśmy, że Biedronka wprowadza e-paragony. Z takiej opcji mogą skorzystać posiadacze karty Moja Biedronka lub aplikacji mobilnej. W pierwszym etapie wdrożenia zasięg działania usługi obejął ponad 1700 placówek na terenie kraju. Kolejne placówki będą dodawane w ramach procesu modernizacji urządzeń drukujących paragony – muszą one mieć dostęp do internetu, by przekazać dane do odpowiednich systemów. Klienci zwracają jednak uwagę, że pomimo wyboru e-paragonu i tak otrzymują oni papierowe potwierdzenie zakupów.