W pierwszym etapie wdrożenia zasięg działania usługi obejmie ponad 1700 placówek na terenie kraju. Kolejne placówki będą dodawane w ramach procesu modernizacji urządzeń drukujących paragony – muszą one mieć dostęp do internetu, by przekazać dane do odpowiednich systemów.
Biedronka udostępnia e-paragony
Nowy sprzęt jest instalowany w trakcie prac modernizacyjnych w kolejnych placówkach. Starsze drukarki klientom z aktywną usługą e-paragon po prostu wydrukują tradycyjny paragon fiskalny. W komunikacie czytamy, że cyfrowy paragon w Biedronce spełnia wymogi paragonu fiskalnego.
Z nowej funkcji będą mogli skorzystać klienci, którzy aktywują usługę e-paragon w aplikacji (konieczna będzie aktualizacja do wersji 2.8.0), bądź na stronie moja.biedronka.pl. Następnie by z niej skorzystać podczas wizyty w sklepie, kupujący powinni użyć karty Moja Biedronka albo aplikacji mobilnej Biedronka/ przypisanego numeru do karty Moja Biedronka przed zakończeniem zakupów – tak jak to czynią, gdy chcą skorzystać z rabatów w Biedronce. Każdy cyfrowy paragon fiskalny będzie przechowywany na koncie użytkownika przez 3 lata, z możliwością pobrania jako pliku w formacie .pdf lub .json.
Usługa jest dostępna w sklepach Biedronka od kilku dni. Klienci zwracają jednak uwagę, że pomimo wyboru e-paragonu i tak otrzymują oni papierowe potwierdzenie zakupów.
Kilka miesięcy temu Biedronka udostępniła internetowy sklep spożywczy, który ma kusić klientów dostawą w nawet 2 godziny. Sklep został uruchomiony razem z platformą Glovo, z którą Biedronka współpracuje już w zakresie dostaw w ramach sklepu internetowego oraz usługi szybkiej dostawy zakupów Biek.