Według badania “Finanse Polaków w czasach pandemii” z 2021 roku, ponad połowa klientów online w Polsce wybiera pay by linki jako preferowaną metodę płatności. Wdrożenie szybkich przelewów elektronicznych na rynku czeskim i słowackim to naturalny krok w zagranicznej ekspansji Blue Media.
Szybkie przelewy od Blue Media dostępne w Czechach i Słowacji
Usługa pay by link na nowych rynkach jak na razie skierowana jest wyłącznie do polskich sprzedawców. Mowa konkretnie o przedsiębiorcach, którzy otworzyli i zarejestrowali działalność gospodarczą w Polsce. Nową opcję mogą oni aktywować w krótkim czasie, bez dodatkowych działań technicznych po stronie sklepu.
Proces płatności przez tzw. pay by linki w Czechach i Słowacji nie różni się od tego nad Wisłą. Mianowicie po wybraniu odpowiedniego kafelka z logo banku na platformie sprzedażowej klient trafia na stronę lokalnego banku. Następnie użytkownik powinien autoryzować swoją transakcję. Po dokonaniu płatności, następuje powrót na stronę sklepu.
– Popularność szybkich przelewów elektronicznych jest stabilna i rośnie na wielu rynkach z roku na rok. PBL cechuje szybkość i sprawność, dzięki czemu finalizacja transakcji trwa zaledwie kilka sekund – wyjaśnia Sławomir Gawinowski, New Business Development Director w Blue Media.
Oferowane rozwiązanie ma charakter kompleksowy. Gdy zakupy online się nie powiodą, zapewniona jest możliwość zawnioskowania o zwrot pieniężny – częściowy lub całościowy. Warto zaznaczyć, że liczba dostępnych banków w systemie płatniczym Blue Media obejmuje większość czeskiego i słowackiego rynku bankowego.