Co więcej, nowe dane wskazują, że szybki rozwój Bluesky zmniejsza lukę w stosunku do innego znanego rywala X, Threads, pod względem wskaźników takich jak ilość aktywnych użytkowników czy liczba wizyt na stronie internetowej.

Bluesky rośnie w siłę. Rzuca wyzwanie Threads i X

Choć Threads (należący do Mety) nadal dominuje pod względem miesięcznej liczby aktywnych użytkowników (275 milionów), to tempo wzrostu Bluesky jest imponujące. Według analizy Similarweb, w listopadzie przewaga Threads nad Bluesky w USA w liczbie dziennych aktywnych użytkowników zmniejszyła się do 1,5-krotności, w porównaniu do pięciokrotnej przewagi, która miała miejsce przed wyborami w USA.

Dane Similarweb wskazują również, że Bluesky wyprzedził Threads pod względem dziennej liczby odwiedzin strony internetowej zarówno w Stanach Zjednoczonych, jak i Wielkiej Brytanii. Szef Instagrama, Adam Mosseri, zauważył jednak, że dane firmy nie są dokładne. Należąca do Muska aplikacja X wciąż pozostaje dominująca, z dzienną liczbą aktywnych użytkowników w USA ponad 10 razy większą niż w przypadku Bluesky.

Bluesky stał się najpopularniejszą aplikacją w amerykańskim App Store 13 listopada, wyprzedzając zarówno Threads (4. miejsce), jak i X (41. miejsce). Popularność Bluesky w rankingu wynika nie tylko z liczby pobrań aplikacji, ale także z tempa wzrostu i zaangażowania użytkowników.

Na urządzeniach z Androidem Bluesky odnotował globalny wzrost użytkowników o ponad 360% w porównaniu z pierwszą połową roku. Znaczący wpływ na te dane miała sytuacja w Brazylii, gdzie platforma X została czasowo zablokowana, a to przyczyniło się do gwałtownego wzrostu liczby aktywnych użytkowników Bluesky.

Odejścia z X są również częściowo związane z kontrowersyjnymi decyzjami Elona Muska, takimi jak zmiana polityki dotyczącej blokowania użytkowników czy sprzedaż danych użytkowników firmom zajmującym się sztuczną inteligencją. Dodatkowo, wsparcie Muska dla Donalda Trumpa podczas kampanii wyborczej również wpłynęło na odpływ części użytkowników.

Ostatnio pisaliśmy, że Bluesky ogłosiło zakończenie rundy finansowania serii A, w ramach której firma pozyskała 15 milionów dolarów.