W skali globalnej Bolt potroił liczbę swoich klientów do ponad 100 milionów od początku 2020 roku, dodał do platformy ponad 2 miliony nowych kierowców i ponad dwukrotnie zwiększył liczbę pracowników do ponad 3000. Firma otworzyła również kilka nowych biur w ciągu ostatniego roku, w tym huby inżynieryjne w Berlinie i Nairobi, a teraz otwiera nowe biuro nad Wisłą – czytamy w komunikacie.

Bolt uruchamia centrum inżynieryjne w Warszawie

Bolt, który zatrudnia w Polsce ponad 300 osób, teraz otwiera nowy, drugi co do wielkości po siedzibie w Estonii, hub w Warszawie. To właśnie tutaj, w ramach centrum inżynieryjnego,  powstają narzędzia i rozwiązania służące firmie i użytkownikom aplikacji Bolt na całym świecie.

Warszawscy inżynierowie pracują nad pełnym spektrum rozwiązań – zaczynając od utrzymania i rozwijania globalnej infrastruktury danych, przez budowę wysoce skalowalnych kanałów komunikacji wspierających wszystkie linie produktowe, po nowatorskie rozwiązania związane z produktem Bolt Market. Lokalnie  rozwijany jest również m.in. centralny system do obsługi zgłoszeń pochodzących od użytkowników aplikacji, czy też metody ich klasyfikowania i automatycznego procesowania bazujące na uczeniu maszynowym.

Inżynieria w Warszawie inwestuje w metody weryfikacji tożsamości użytkowników w formule “na żywo”, dzięki czemu podwyższane mają by standardy bezpieczeństwa. Warszawski hub współtworzą również programiści mobilni, a także specjaliści od systemów transakcyjnych i płatności.

Bolt w Polsce

Bolt działa w Polsce od 2017 roku i jest obecny ze swoimi usługami w ponad 60 miastach. Tylko w tym roku firma uruchomiła usługi przewozu taksówkami w 4 miastach, wprowadziła hulajnogi elektryczne do 20 nowych miast, rowery elektryczne w Bydgoszczy, Olsztynie, Krakowie i Warszawie oraz usługi q-commerce w 5 lokalizacjach.

Firma wprowadziła również nowe rozwiązania technologiczne jak weryfikacja kierowców za pomocą technologii sztucznej inteligencji oraz narzędzie do prawidłowego parkowania hulajnóg. Ponadto na polskim rynku pojawiły się nowe usługi jak np. kategoria łącząca pasażerki z kierowczyniami.