Uruchomiony przez DHL Express chatbot cieszy się sporym zainteresowaniem — każdego dnia obsługuje już nawet do 400 konwersacji. Z wirtualnym asystentem można połączyć się przez aplikację WhatsApp pod numerem telefonu +48 732 141 010 przez całą dobę, 7 dni w tygodniu.
Z DHL Express skontaktujesz się na WhatsAppie
Korzystając z aplikacji WhatsApp, klienci mogą przy pomocy inteligentnego wirtualnego asystenta sprawdzić status paczki czy znaleźć punkt nadań i odbiorów. Działający w oparciu o sztuczną inteligencję chatbot potrafi przeprowadzić konwersację z użytkownikiem, rozpoznać indywidualny numer paczki, rozróżnić przesyłki międzynarodowe od krajowych oraz ustalić ich status i czas doręczenia.
Po uruchomieniu wirtualny asystent DHL Express przedstawia listę przykładowych tematów rozmowy, a dzięki zaawansowanemu procesowi uczenia się z każdą kolejną konwersacją jest w stanie rozwiązywać coraz bardziej złożone zadania i odpowiadać na nowe pytania. Ponadto chatbot został wyposażony w funkcję przekierowywania klientów do narzędzi DHL Express.
Wirtualny asystent może również, poprzez kanał WhatsApp, przekierować rozmówcę na odpowiednie podstrony przewoźnika, na których znajdują się niezbędne formularze lub informacje na temat partnerskich punktów nadania i odbioru przesyłek.