Dzięki aktualizacji, użytkownicy ChatGPT od teraz będą mogli wyszukiwać produkty i otrzymywać spersonalizowane rekomendacje, zdjęcia, recenzje oraz bezpośrednie linki do sklepów internetowych. System umożliwia zadawanie szczegółowych pytań i uzyskiwanie spersonalizowanych odpowiedzi. Na początek funkcja będzie działać w kategoriach: moda, uroda, artykuły gospodarstwa domowego oraz elektronika.

ChatGPT pomoże w zrobieniu zakupów. Nowa funkcja od OpenAI

To kolejna część strategii OpenAI. Firma stawia na konkurowanie z Google w zakresie wyszukiwania informacji i produktów. Google od lat dominuje w sektorze reklam zakupowych, jednak w ostatnim czasie na firmę coraz częściej spada krytyka dotycząca obniżenia jakości wyników wyszukiwania. OpenAI właśnie tu dostrzega szansę na oferowanie klientom bardziej przejrzystych i trafnych wyników.

OpenAI podkreśla, że nowa funkcja wyszukiwania nie zawiera reklam, a wyniki zakupowe są generowane niezależnie, na podstawie ustrukturyzowanych danych pochodzących od zewnętrznych partnerów – takich jak ceny, opisy czy recenzje produktów. Firma nie czerpie również prowizji od zakupów dokonanych za pomocą ChatGPT.

W najbliższej przyszłości planowane jest również rozszerzenie funkcji pamięci dla użytkowników wersji Pro i Plus, co pozwoli chatowi na jeszcze większą personalizację rekomendacji zakupowych na podstawie wcześniejszych interakcji. Z powodu regulacji dotyczących prywatności, ta funkcja nie będzie dostępna w krajach Unii Europejskiej, Wielkiej Brytanii, Szwajcarii, Norwegii, Islandii i Liechtensteinu.

Dodatkowo, nowa wersja wyszukiwania będzie prezentować popularne zapytania podczas wpisywania tekstu (ta funkcja ma przypominać autouzupełnianie znane z wyszukiwarki Google). Wyszukiwanie w ChatGPT zostało także zintegrowane z WhatsAppem, co umożliwia użytkownikom wysyłanie zapytań do chatbota firmy bezpośrednio przez komunikator.

OpenAI kilka tygodni temu ogłosiło, że rozpoczyna wdrażanie nowej funkcji pamięci w ChatGPT, która pozwala chatbotowi dostosować odpowiedzi do użytkowników na podstawie treści ich poprzednich rozmów. Firma twierdzi, że funkcja, która pojawia się w ustawieniach ChatGPT jako „odniesienie do zapisanych wspomnień”, ma na celu uczynienie rozmów z ChatGPT bardziej trafnymi dla użytkowników.

Dodatkowo OpenAI wprowadziło technologię, stojącą za nową i ulepszoną funkcją generowania obrazu w ChatGPT, do swojego API. Umożliwiło tym samym deweloperom zintegrowanie jej z ich aplikacjami i usługami. Nowy generator obrazów OpenAI, który został udostępniony dla większości użytkowników ChatGPT pod koniec marca, stał się popularny między innymi ze względu na jego zdolność do tworzenia realistycznych zdjęć w stylu Ghibli i „figurek AI”