Z serwisu mogą korzystać również firmy, które nie mają konta bankowego w Credit Agricole. Klienci mogą od razu zarządzać swoim rachunkiem, a także wystawiać faktury, rozliczać podatki, kontrolować należności i koszty. Usługa jest dostępna poprzez stronę bankowości elektronicznej.

Księgowość dla Biznesu – nowość od Credit Agricole

Przedsiębiorcy mogą wybierać spośród siedmiu pakietów usługi Księgowość dla Biznesu w zależności od potrzeb i skali prowadzonej firmy.

Ci, którzy chcą samodzielnie zajmować się swoimi sprawami podatkowo-księgowymi, mogą wystawiać faktury, wyliczać zobowiązania wobec urzędu skarbowego, księgować dokumenty kosztowe czy wypełniać formularze przelewów. W ramach pakietu darmowego dostępne jest wystawianie faktur na komputerze i smartfonie bez ograniczeń liczbowych, dopasowanie dokumentów sprzedaży do charakteru biznesu, dodanie logotypu czy banneru reklamowego, a także automatyczna wysyłka faktur cyklicznych.

W kolejnych płatnych pakietach przedsiębiorcy mogą korzystać z innych funkcji, jak m.in.  wprowadzanie dokumentów kosztowych poprzez opcję skanowania, planowanie i kontrola realizacji budżetu czy zarządzanie płynnością finansową przedsiębiorstwa.

Rozwiązanie jest dostosowane do wymogów Krajowego Systemu eFaktur, który od 1 lipca 2024 r. będzie obowiązkowy dla przedsiębiorców zarejestrowanych jako czynni podatnicy podatku VAT i podatników zidentyfikowanych w Polsce do szczególnej procedury unijnej OSS, posiadających polski identyfikator podatkowy NIP. Dla przedsiębiorców zwolnionych z podatku VAT obowiązek ten wejdzie w życie 1 stycznia 2025 roku.

Co jeszcze oferuje nowa usługa Credit Agricole?

Dla tych, którzy wolą skorzystać z usług licencjonowanego księgowego, Credit Agricole przygotował trzy pakiety płatne. W ich ramach profesjonaliści poprowadzą sprawy związane z rozliczeniami wobec urzędu skarbowego i ZUSu. Jedynym obowiązkiem przedsiębiorcy pozostanie wystawienie faktur sprzedaży oraz przekazanie dokumentów na koniec okresu rozliczeniowego.

Dzięki usłudze Księgowość dla Biznesu wszystkie dokumenty są przechowywane online i również w taki sposób są dostarczane do księgowania. Przedsiębiorcy mogą przygotować dokumenty, korzystając z komputera czy tabletu. Każdy klient otrzyma również kontakt do swojego indywidualnego księgowego, z którym może omówić sprawy firmowe.

Księgowość dla Biznesu obecnie udostępniana jest dla nowych klientów Credit Agricole. Dla dotychczasowych klientów banku usługa będzie udostępniana stopniowo w ciągu najbliższych tygodni wraz z dostępem do całego ekosystemu nowych usług dla przedsiębiorców. By wejść do serwisu, nowi klienci muszą zainstalować aplikację CA24 Mobile i wybrać opcję „Rozwijaj biznes”.