– Chcemy wymieniać się doświadczeniami na arenie międzynarodowej. Eurocrowd otwiera nam drzwi do współpracy z największymi platformami z całej Unii Europejskiej, które mają różne doświadczenia i zakres działalności. Członkostwo daje nam dostęp do najnowszych informacji, które pomogą nam rozwijać platformę Crowdway – komentuje Marcel Rowiński, prezes zarządu spółki.

Ujednolicenie rynku szansą dla wielu spółek

Eurocrowd od 2013 roku promuje crowdfunding w wielu wydaniach, zarówno donacyjny, jak i udziałowy. Zrzesza kilkadziesiąt firm, w tym liderów poszczególnych rynków europejskich. Działa na rzecz wprowadzania innowacji, profesjonalizacji i transparentności usług finansowych, oraz współpracy w zakresie wspólnego stanowiska  biznesu wobec rządowej działalności regulacyjnej. Eurocrowd zapewnia m.in. wymianę know-how między dostawcami rozwiązań fintechowych i wspólne działanie na rzecz usuwania barier w rozwoju rynku finansowego.

Platformy ECF już wcześniej przygotowywały się na nowe regulacje, które wzmocnią ochronę inwestorów, pomogą w profesjonalizacji, ale też podniosą limity finansowania, o które mogą się starać emitenci. Ważnym aspektem ujednolicenia rynku jest fakt, że zasięg działania platform zwiększy się, po uzyskaniu licencji będą one mogły docierać do inwestorów we wszystkich państwach UE.

– Spółki prowadzące dziś emisje akcji kierują swoją ofertę do potencjalnych inwestorów z Polski, bo do tego obliguje prawo, ale to nie znaczy, że inwestorzy zagraniczni nie są zainteresowani. Dla wielu emitentów to duża szansa, zwłaszcza dla tych operujących na różnych rynkach zbytu, mających już pewną rozpoznawalność dzięki swoim produktom – wskazuje prezes Crowdway.