Należy podkreślić, że firmy kurierskie nie wymagają od odbiorcy paczki danych do karty płatniczej, czy też danych logowania do bankowości internetowej. W przypadku otrzymania podejrzanej wiadomości, najlepiej zweryfikować ją na infolinii. W rozmowie z konsultantem można przeważnie także ustalić status przesyłki.
DPD nie mogło dostarczyć Twojej paczki? Zachowaj czujność
Oszuści podszywają się pod firmę kurierską DPD i rozsyłają e-maile z informacją o nieudanej próbie doręczenia przesyłki. W wiadomości znajduje się link, który rzekomo przekierowuje do strony, gdzie można zmienić termin dostarczenia paczki.
Wypełnienie formularza dostępnego na fałszywej stronie internetowej, to w praktyce podanie oszustom danych osobowych i danych do karty płatniczej. W ten sposób można stracić nawet wszystkie pieniądze z konta bankowego.
– Fałszywa strona łudząco przypomina tą, należącą do firmy kurierskiej, dlatego bardzo łatwo można dać się nabrać – mówi Klaudia Brzezińska z CyberRescue.
Cyberprzestępcy często wykorzystują wizerunek kurierów. Niedawno głośno było o fałszywych SMS-ach z prośbą o dopłatę do paczki, wysyłanych rzekomo przez InPost. Jeszcze wcześniej oszuści podszywali się także pod firmę DPD. Ofiary otrzymywały wiadomości e-mail z prośbą o dopłacenie 12 zł do dostawy.