Z badań przeprowadzonych w Polsce przez SerwiceSMS wynika, że wiadomości SMS ,w porównaniu z mailami czy wiadomościami push, są traktowane bardziej osobiście. Średni czas odebrania takiego komunikatu wynosi tylko 90 sekund.

Czy SMS są w ogóle jeszcze skuteczne?

Komunikacja SMS w prywatnym życiu odchodzi na drugi plan. Wiedzą to wszyscy korzystający z Whatsappa, Messngera, czy Telegrama. Powyższa technologia jest z nami już od ponad 30 lat. Mogłoby się zdawać, że należy już do reliktów przeszłości. Nic bardziej mylnego.

Paradoksalnie, największe marki na rynku coraz chętniej komunikują się z klientem poprzez wiadomości SMS. Biznes dość szybko zauważył, że jest to stosunkowo prosty i krótki komunikat, który możemy łatwo przesłać bezpośrednio do użytkownika.

Z SMSów korzystają dziś praktycznie wszystkie branże. Mowa tu zarówno o sektorze nieruchomości jak i finansów. Przede wszystkim jednak, powyższe rozwiązanie użytkowane jest przez branżę ecommerce, a więc wszystkich tych, którzy prowadzą swój biznes online.

Większość wysyłanych obecnie komunikatów jest spersonalizowanych. Aby stworzyć dobry komunikat istotne są także poprawność językowa oraz call to action. Przede wszystkim chodzi o to aby komunikat pokazywał użytkownikowi co ma dalej zrobić po przeczytaniu wiadomości.

Zalety? Firma nie potrzebuje do tego rozwiązania ani grafika, ani programisty znającego HTML czy CSS. Wystarczy zgoda użytkownika końcowego i w relatywnie krótkim czasie możemy szybko wysłać dużą ilość wiadomości, które jak już wiemy są całkiem skuteczne.

Kolejną przewagą tej technologii jest także to, że nie jest przypisana do żadnej konkretnej grupy wiekowej. Zgodnie z wynikami badań SerwisSMS, średni czas odbioru komunikatu SMS wynosi do 90 sekund niezależnie od wieku.

Co więcej, zasięg tego rozwiązania jest bardzo duży. Ponad 6 mld osób ma obecnie dostęp do telefonu komórkowego. Jest to niemalże dwa razy więcej niż w przypadku wszystkich aplikacji służących do komunikacji.

— SMSy mają wymiar marketingowo-sprzedażowy oraz notyfikacyjny. Firmy kiedyś korzystały z tych notyfikacji działały w podziale 80 do 20. Czyli 80% komunikatów było typowo marketingowych, a 20% było tych zautomatyzowanych. Aktualnie jest zupełnie odwrotnie. Wiadomości marketingowe masowe to dzisiaj około 30 procent przesyłanych smsów. SmS więc podnoszą przede wszystkim sprzedaż — Błażej Pawlar, Partnership and Marketing Manager w SerwerSMS

SMS bezpieczniejsze z miesiąca na miesiąc

Niedługo do Polski ma wejść rozwiązanie „verified SMS”, które funkcjonuje już od pewnego czasu na europejskich rynkach. Rozwiązanie to działa tak samo jak standard BIMI w przypadku maili. Najpierw weryfikuje nadawcę komunikatu, a następnie wizualnie oznacza wiadomości pochodzące ze sprawdzonego źródła.

W kwestii bezpieczeństwa SerwisSMS współpracuje z takimi partnerami jak Google, CERT, czy Bitly. Firmy tworzą tym samym sieć szybkiego reagowania, która ma zapewnić jak najwyższy poziom weryfikacji. Wśród rozwiązań wykorzystywanych przez SerwisSMS można wymienić m.in. testy penetracyjne, czy program Tarcza360. Mają one zapewniać bezpieczeństwo wszystkich danych oraz weryfikować żródła pochodzenia wiadomości sms.