By zobaczyć identyfikator sprawdzonego nadawcy, należy odebrać maila z mBanku w oficjalnych aplikacjach mobilnych wymienionych serwisów lub zalogować się do nich w przeglądarce internetowej. Identyfikatory nie będą widoczne w klientach pocztowych takich jak np. Outlook czy Thunderbird, ponieważ pośredniczą one między serwerami pocztowymi, a klientem (w ramach usługi IMAP lub POP3).
Wizualna identyfikacja nadawcy w mailach od mBanku
Sprawdzony nadawca w Interii określany jest mianem Bezpiecznego Nadawcy, w WP/O2 – Zweryfikowanego Nadawcy, a w Onecie – Zaufanego Nadawcy. W skrzynce Gmail wiadomość od takiego bezpiecznego nadawcy wyświetla się wraz z jego logotypem.
Bezpieczne oznaczenia otrzymają wszystkie maile, w których nadawcą jest bezpośrednio mBank, a odbiorcą – klient banku (identyfikowany poprzez adres mailowy, podany wcześniej bankowi jako kontaktowy). Za oznaczenie, nadawcy jako zaufanego, technicznie odpowiadają operatorzy usług pocztowych. Dzięki współpracy z bankiem, firmy te potrafią ocenić autentyczność wiadomości – czytamy w komunikacie.
Jakie wiadomości nie zostaną oznaczone? Zabezpieczenie wykorzystujące identyfikację wizualną nadawcy nie pojawi się przy wiadomościach reklamowych wysyłanych w imieniu mBanku. Takie maile przesyłane są przez pośredników na zlecenie. Nadawcą maila nie jest więc bezpośrednio mBank, a odbiorcą takiej wiadomości – klient (bank nigdy nie przekazuje firmom reklamowym danych swoich klientów, w tym ich adresów mailowych).