Jeszcze do niedawna warunkiem skorzystania z usługi wpłaty gotówki na konto w kasie sklepu było podanie przez wpłacającego swoich danych osobowych kasjerowi. Następnie klient przykładał kartę do terminala PolCard i akceptował transakcję kodem PIN. Aby przyspieszyć i ułatwić cały proces korzystania z usługi „Wpłata kartą” firma stworzyła aplikację PolCard Pay, dzięki której konsumenci mogą wcześniej zarejestrować niezbędne dane osobowe w swoim telefonie, a następnie wpłacić pieniądze w wybranym sklepie.
Polacy chcą korzystać z funkcji wpłaty pieniędzy za pomocą terminala
– Aplikacja PolCard Pay pozwoli na rozszerzenie usługi także dla innych punktów. Dzięki tej możliwości konsumenci nie muszą już tracić czasu na szukanie wpłatomatów czy oddziałów swojego banku. Mogą wpłacić gotówkę na swoje konto za darmo przy okazji codziennych zakupów. Aplikacja PolCard Pay jest dostępna do pobrania bezpłatnie w sklepie Google na systemy Android oraz iOS. W przyszłości planujemy także jej rozbudowę o kolejne funkcjonalności – mówi Krzysztof Polończyk, Prezes Zarządu Fiserv Polska S.A.
Fiserv Polska, działający pod marką PolCard from Fiserv w lipcu 2022 r. przeprowadził badanie, z którego wynika, że 31 proc. Polaków uważa funkcję wpłaty pieniędzy na konto w kasie sklepu, jak we wpłatomacie, za atrakcyjną. Ta usługa najbardziej zainteresowała młodszych respondentów.
Ponad 54 proc. osób w wieku 18-29 lat chciałoby z niej skorzystać, co może wskazywać na to, że trend ten będzie rósł. Ponadto wpłata pieniędzy na konto za pośrednictwem terminala jest najbardziej popularna wśród ankietowanych mieszkających na wsiach (ponad 34 proc.) oraz w dużych miastach (ponad 35 proc.). Najchętniej skorzystaliby z niej Polacy zarabiający w przedziale 4 000 – 4 999 zł netto (ponad 58 proc.).