eService procesuje transakcje dla 530 tys. terminali płatniczych w Polsce i Europie. Według danych na koniec grudnia, w ciągu ostatniego roku zwiększył ich liczbę o prawie 37 tys. Jak podkreśla spółka, wynik ten osiągnięto w efekcie wzrostu organicznego, bez przejęć mniejszych agentów rozliczeniowych.
eService wspiera organizacje pomagające Ukraińcom
„Płacę i Pomagam” jest adresowana głównie do przedsiębiorców. Dzięki nowej serii terminali płatniczych Tetra, dedykowanemu oprogramowaniu oraz umowom zawartym z wybranymi organizacjami pożytku publicznego, eServis wypuścił rozwiązanie umożliwiające łatwe przekazywanie datków.
Przedsiębiorcy, którzy zdecydują się włączyć w akcję i udostępnić swoim klientom możliwość wpłacania datków, mogą wybrać jedną poniższych organizacji: SOS Wioski Dziecięce i Polski Czerwony Krzyż. W najbliższym czasie na liście pojawi się Polska Akcja Humanitarna oraz inne organizacje, z którymi prowadzone są obecnie rozmowy.
Po wykonaniu standardowej płatności (za zakupy czy usługę), na ekranie terminala płatniczego pojawiać się będzie dodatkowy komunikat. Poinformuje on klienta o możliwości przekazania datku o wartości np. 5, 10 lub 20 zł. Wystarczy wtedy wybrać odpowiednią kwotę i tak, jak przy standardowej transakcji płatniczej, dokonać płatności kartą. Datek można też przekazać osobno, wybierając odpowiednią funkcję z menu terminala.
— Uniwersalność „Płacę i Pomagam” sprawia, że zbiórki mogą prowadzić nawet najdrobniejsi przedsiębiorcy. Zarówno w osiedlowych sklepikach, punktach usługowych, jak i gabinetach kosmetycznych. Łącznikiem pomiędzy nimi, a organizacjami charytatywnymi, stają się terminale płatnicze eService. – wyjaśnia Joanna Seklecka, prezes Zarządu eService.
Zaletą rozwiązania eService jest szybkość przekazywania zebranych środków. Mają one trafiać bezpośrednio na konto wybranej przez użytkowni organizacji i będą gotowe do wykorzystania bez żadnych opóźnień.
Dzięki współpracy eService i Fundacji Polska Bezgotówkowa, korzystanie z funkcjonalności służącej zbiórkom na rzecz Ukrainy jest całkowicie bezpłatne. Przekazywane środki w całości trafią na konta organizacji charytatywnych dzięki opracowanej przez specjalistów eService innowacyjnej aplikacji.
Umożliwia ona przekazywanie płatności z terminala na oddzielne konta. Rozwiązanie to może znaleźć wiele zastosowań również w handlu i biznesie, służąc np. do przyjmowania opłat za różnego rodzaju usługi – np. za pobyt, konsumpcję, czy basen. W pierwszej fazie nowa funkcjonalność będzie dostępna dla terminali, które nie są zintegrowane z systemami kasowymi.