Partner serwisu Visa dla biznesu

eService zaleca regularną dezynfekcję terminali płatniczych i pinpadów

Fintek
Fintek
#Fintech#Koronawirus
Opublikowano: 13 marca 2020, 16:09 Aktualizacja: 13 marca 2020, 17:11

W związku z ogłoszoną przez Światową Organizację Zdrowia (WHO) pandemią koronawirusa oraz zaleceniami Ministerstwa Rozwoju i Głównego Inspektoratu Sanitarnego ws. BHP i kontaktów z klientami, eService przypomina o dobrych praktykach i zasadach dezynfekcji terminali płatniczych oraz pinpadów.

Fundacja Polska Bezgotówkowa rozdaje darmowe terminale płatnicze

Płatności bezstykowe są najbezpieczniejsze, ale niestety dokonując ich kartą, po przekroczeniu kwoty 50 zł, trzeba podać PIN na klawiaturze terminala, który często jest po prostu brudny. M.in. z tego powodu KNF apelował o podniesienie limitu płatności bez PIN-u do 100 zł i jak dowiedział się serwis Cashless.pl – już zapadła decyzja w tej sprawie i niedługo terminale płatnicze będą gotowe do wyższych limitów.

Przedsiębiorco – dezynfekuj terminal

Jednym z możliwych sposobów ograniczenia potencjalnej transmisji wirusów jest korzystanie z płatności bezgotówkowych. Aby w pełni wykorzystać jej przewagę nad tradycyjnymi metodami płatności, przedsiębiorcy udostępniający klientom urządzenia do obsługi płatności – w szczególności pinpady i terminale, powinni dbać o ich regularną dezynfekcję. Urządzenia te, podobnie jak sklepowe wózki, koszyki, klamki i inne elementy wyposażenia są codziennie dotykane przez setki osób.

Jak postępować z urządzeniami do płatności?

Prosty poradnik informujący – czym i w jaki sposób bezpiecznie dla zdrowia i użytkowanego urządzenia przeprowadzić dezynfekcję terminali płatniczych i pinpadów można znaleźć na tej stronie: www.eservice.pl/koronawirus

Podczas pandemii warto pamiętać, że ograniczenie użycia gotówki znacznie minimalizuje ryzyko kontaktu z bakteriami i wirusami. W świetle wyników prowadzonych od dawna badań rekomenduje się korzystanie z płatności bezgotówkowych, zwłaszcza zbliżeniowych lub realizowanych za pomocą BLIKA.

eService przypomina także, że w razie potrzeby zamówienia terminala płatniczego do obsługi płatności w firmie, można to zrobić całkowicie zdalnie – bez potrzeby wychodzenia z biura. Terminal wraz z niezbędnymi instrukcjami zostanie dostarczony przedsiębiorcy przesyłką kurierską, lub zainstalowany przez serwisanta.


Tekst chroniony prawem autorskim. Każdorazowe kopiowanie wymaga zgody redakcji.

Pokaż komentarze (0)

eservice-zaleca-regularna-dezynfekcje-terminali-platniczych-i-pinpadow