W dniach 24-25 maja 2022 roku po raz pierwszy odbyło się Fintech & e-commerce linking days 2022. Zorganizowana w Łodzi konferencja poświęcona została szeroko rozumianym nowościom, trendom i wyzwaniom technologicznym w sprzedaży. Podczas całego wydarzenia nie zabrakło także wystąpień przedstawicieli Urzędu Miasta, którzy opowiedzieli o wykorzystaniu nowych technologii przy rozwoju infrastruktury miejskiej oraz o procesie tworzenia łódzkiego ekosystemu fintechowego.
Kameralne eventy mają swoją moc
Nasz dwudniowy event w zasadzie dzielił się miedzy dwie lokacje. Z jednej strony, uczestnicy części konferencyjnej gościli w industrialnym kompleksie Monopolis. Łączył on w swojej strukturze zarówno części biurowe, rozrywkowe jak i kulturalne. Z drugiej jednak, zarówno StartUp Arena jak i dodatkowe wydarzenia odbywały się w nieodległym kompleksie EC1 – edukacyjnym zespół budynków na terenie historycznej łódzkiej elektrociepłowni.
W trakcie majowego wydarzenia udział brało wielu przedstawicieli firm. Z jednej strony pojawili się znani na naszym rynku reprezentanci takich przedsiębiorstw jak PayTel, PKO BP, Twisto, czy Allegro. Z drugiej jednak, na miejscu obecni byli również goście zza granicy np. z Wielkiej Brytanii. Wśród dziesiątek rozmów, które przeprowadziliśmy w łódzkim Monopolis, przewijało się w zasadzie jedno: masowe eventy to jednak nie to samo.
— W odróżnieniu do dużo większych wydarzeń, mających swoją specyfikę, tutaj jest mało bankowców. Znacznie więcej jest właścicieli zarządzających fintechami, czy małymi firmami i to jest fajne. Częściowo tych ludzi się zna, częściowo tylko się o nich słyszało. Tutaj jest to bardziej naturalne. Te firmy chcą się chwalić, chcą o sobie opowiadać. Nie ma problemu z operowaniem danymi. Jestem bardzo zadowolony i uważam, że takie wydarzenia dla fintechów powinny się odbywać częściej — skomentował Arkadiusz Jadczak Buissnes Development Manager w BinarApps.