– Decyzja o otworzeniu biura w Pradze to część naszej strategii zakładającej oferowanie wsparcia i lokalnej ekspertyzy dla przedsiębiorstw na rozwijającym się rynku. Dzięki szerokiej liście klientów aktywnych w Czechach, możemy mieć pozytywny wpływ na biznes w Europie Środkowo-Wschodniej – powiedział Tim van Diest, Country Manager na region CEE w Adyen.

Fintech Adyen otwiera biuro w Pradze

Warto przypomnieć, że od 2020 roku Adyen posiada swoje biuro także w Warszawie. To wielofunkcyjna platforma do realizacji płatności, która jest omnichannelowa. Spółka wspiera transakcje online, mobile i przez terminale płatnicze w ramach jednego globalnego systemu.

Co to oznacza? Jeśli masz sklep internetowy w Polsce, a chcesz robić sprzedaż w Holandii lub w Australii – to najpierw trzeba poznać m.in. zwyczaje płatnicze w tych rejonach. Jak powszechnie wiadomo, metoda płatności ma wpływ na transakcyjność i jeżeli sklep nie oferuje np. BLIKA w Polsce, to klient do niego przyzwyczajony, w irytacji i niechęci do innych dostępnych metod, może zwyczajnie porzucić koszyk. Dlatego dla ułatwienia sklepy mogą korzystać z platform integrujących różne metody – i taką właśnie jest Adyen.

Kilka miesięcy temu Adyen opublikował wyniki swojego raportu Adyen Retail Report. Wynika z niego między innymi, że obecnie 77 proc. konsumentów oczekuje od swoich ulubionych sklepów szytych na miarę rabatów, co czwarta firma nie nagradza lojalności klientów, a połowa kupujących porzuca internetowy koszyk, jeśli nie może zapłacić tak, jak chce.