Nubank działa w Meksyku od 2020 roku. Na początku fintech zaoferował darmową kartę kredytową, a następnie dodał takie usługi jak konta bieżące, konta oszczędnościowe, czy pożyczki osobiste. Dzięki temu Nubank zdobył ponad 10 mln klientów w Meksyku. Wpłacili oni 4,5 mld dolarów w depozytach do końca 2024 roku.
Nubank ze zgodą na licencję bankową w Meksyku
Licencja bankowa pozwoli na rozszerzenie oferty produktowej – celem fintechu jest wprowadzenie między innymi konta płacowego, czyli dedykowanego rachunku bankowego używanego przez firmę do rozliczania wynagrodzeń pracowników, a także związanych z nimi kosztów, takich jak składki ubezpieczeniowe i podatki.
Już w połowie zeszłego roku Nubank podawał, że udało mu się przekroczyć próg 100 mln klientów, a z jego usług ma korzystać co drugi dorosły Brazylijczyk. Fintech działa obecnie w Brazylii, Meksyku oraz Kolumbii. Nubank nadal jest jednak mniejszy od regionalnych potentatów, takich jak brazylijska Caixa Econômica Federal, posiadająca około 150 mln klientów.
W 2023 roku Nubank zanotował zysk netto w wysokości 1 mld dolarów, przy przychodach ponad 8 mld USD. To spora zmiana w porównaniu do roku 2022, gdy fintech zanotował stratę. Fintech oferuje m.in. rachunki bieżące, pożyczki, ubezpieczenia na życie, karty kredytowe, produkty inwestycyjne, czy rozwiązanie dla mikroprzedsiębiorców. Firma pozyskała pierwszą falę klientów nie pobierając opłat za podstawowe usługi finansowe, takie jak prowadzenie konta, czy przelewy – co było nowością na brazylijskim rynku.
Pod koniec 2021 roku firma zebrała 2,6 mld USD w pierwszej ofercie publicznej na nowojorskiej giełdzie, która wyceniła Nubank na ponad 40 mld dolarów.