Już kilka miesięcy temu Nubank informował, że osiągnął kamień milowy w postaci łącznie 100 mln klientów na trzech rynkach – w Brazylii, Meksyku i Kolumbii. Dodatkowo jakiś czas challenger bank opublikował wyniki finansowe za 2023 rok, w których można przeczytać, że firma zanotowała w tym okresie 1 mld USD zysku netto i ponad 8 mld dolarów przychodów.
Nubank notuje kolejne wzrosty
Pod koniec 2021 roku firma zebrała 2,6 mld USD w pierwszej ofercie publicznej na nowojorskiej giełdzie, która wyceniła Nubank na ponad 40 mld dolarów.
Firma przekroczyła pierwszy milion klientów w Brazylii dwa lata po uruchomieniu pierwszego produktu, czyli karty płatniczej. Konto oszczędnościowe, uruchomione w 2017 r., odblokowało dalszy wzrost poprzez udostępnienie pakietu produktów: pożyczek osobistych, rozwiązań dla MŚP, inwestycji i kryptowalut. Obecnie portfolio Nubanku obejmuje także marketplace i ubezpieczenia.
Teraz celem Nubanku jest także rozwój w Meksyku i Kolumbii, gdzie firma oferuje na razie karty kredytowe i produkty inwestycyjne. Challenger bank liczy, że gdy rozszerzy ofertę produktową także na obszar inwestycji, czy produktów płacowych, przyrost nowych klientów na tych rynkach jeszcze bardziej przyspieszy.
Kilka miesięcy temu pisaliśmy, że Nubank ma dołączyć cyfrową kartę eSIM do swojego pakietu dla klientów premium. Dzięki temu będą oni mogli uniknąć wygórowanych opłat roamingowych i korzystać z bezpłatnych szybkich transmisji danych podczas podróży zagranicznych.
Nubank nadal jest mniejszy od regionalnych potentatów, takich jak brazylijska Caixa Econômica Federal, posiadająca około 150 mln klientów. Dan Velez, prezes Nubanku, mówił jakiś czas temu, że jego fintech uwolnił miliony ludzi od biurokracji i „męczarni”. Te problemy mają dotyczyć nie tylko Brazylii, ale większość krajów Ameryki Łacińskiej.