Łączna liczba kont klientów w Starling wzrosła do 4,2 mln z 3,6 mln, a wydatki kartami wzrosły z 16,5 mld GBP do 19,9 mld GBP. W sumie challenger bank posiada już depozyty klientów o wartości 11 mld funtów.

Starling Bank z trzecim pełnym rokiem rentowności

Bank spodziewa się dalszego wzrostu zysków dzięki uruchomieniu oferty Banking-as-a-Service Engine. Umowy na jej wykorzystywanie podpisano już z dwoma pierwszymi klientami w Australii i Rumunii. Inwestor Starling, Chrysalis, prognozował w zeszłym miesiącu, że Engine może generować setki milionów funtów rocznie dla brytyjskiego banku, napędzając go w kierunku wyceny na poziomie 10 mld funtów.

John Mountain, tymczasowy dyrektor generalny Starling, twierdzi, że teraz celem spółki jest debiut na giełdzie w Londynie. Chociaż data nie została ustalona, dyskusje na spotkaniach zarządu i z akcjonariuszami koncentrowały się na planach IPO. Według Mountaina Starling odpowiada obecnie za 2,8% brytyjskiego rynku rachunków bieżących.

Tymczasowy CEO ustąpi ze stanowiska w ciągu kilku najbliższych tygodni, a jego miejsce zajmie Raman Bhatii, obecny dyrektor generalny w OVO, wcześniej odpowiadający za bankowość cyfrową w HSBC. W zeszłym roku z firmy odeszła Anne Boden, czyli założycielka Starling Bank.

Ostatnio pisaliśmy o pierwszym pełnym roku rentowności innego brytyjskiego challenger banku – Monzo. Spółka osiągnęła zysk przed opodatkowaniem w wysokości 15,4 mln GBP za rok obrotowy zakończony 31 marca 2024 roku. Teraz fintech przygotowuje się do ekspansji na rynek Stanów Zjednoczonych i Europy kontynentalnej.