Rentowność udało się uzyskać dzięki 2,5-krotnemu wzrostowi przychodów brutto do poziomu 880 mln funtów. Miało się to stać możliwe dzięki zdywersyfikowaniu źródeł przychodów. W ciągu analizowanego okresu Monzo pozyskał 2,3 mln nowych klientów, w tym 200 tys. klientów biznesowych. Challenger jest obecnie siódmym co do wielkości bankiem w Wielkiej Brytanii, z 9,7 mln klientów.
Monzo planuje ekspansje w USA i Europie
Depozyty klientów wzrosły w znaczącym tempie 88% do 11,2 mld GBP. Bank posiada już także ponad 500 tys. klientów premium, subskrybujących konta Monzo Plus i Monzo Premium. Warto przypomnieć, że Monzo pozyskał niedawno od inwestorów około 500 mln funtów, co ustaliło jego wycenę na poziomie 5,2 mld USD.
Teraz celem spółki jest wyjście poza Wielką Brytanię. Firma utworzyła zespół, który ma pokierować ekspansją na rynek Stanów Zjednoczonych. Dodatkowo Monzo wkrótce ma otworzyć biuro w Dublinie, przygotowując się do „ataku” na inne europejskie rynki.
– To był rok rekordowego wzrostu dla Monzo. Przekroczyliśmy 9 mln klientów detalicznych i 400 tys. klientów biznesowych, wprowadziliśmy nowe produkty, zamknęliśmy pozyskanie kapitału w wysokości 500 mln funtów i, zgodnie z planem, odnotowaliśmy nasz pierwszy rok rentowności – mówi TS Anil, CEO Monzo.
Wcześniej fintech dodał do swojej oferty usługi emerytalne czy inwestycyjne, a obecnie przymierza się do wejście w segment ubezpieczeniowy.