FlixBus obsługuje obecnie ponad 350 000 codziennych połączeń do 2000 miejsc w 29 krajach. Od 2013 r. zielone FlixBusy przewiozły ponad 100 milionów klientów w całej Europie i stworzyły setki miejsc pracy. Między listopadem 2017 i listopadem 2018 zielone autobusy przewiozły 4 mln pasażerów w Polsce. W sumie firma posiada około 200 autokarów w naszym kraju.

Co nowego planuje FlixBus?

– Jesteśmy pierwszą firmą w Polsce firmą, która wprowadziła pełny voice commerce z wykorzystaniem Asystenta Google. Dzięki niemu można dokonać zakupu i zapłaty za pomocą głosu, a klienci chętnie z tego korzystają. Możemy zadawać pytania odnośnie czasu odjazdu autobusów, czy dopasować połączenia względem swoich preferencji cenowych – mówi Michał Leman.

FlixBus inwestuje także w autobusy elektryczne, które obecnie kursują we Francji i w Niemczech. Na razie jest to trudna technologia do adaptacji w szerszym spektrum – chodzi przede wszystkim o ograniczony zasięg takiego pojazdu. Między innymi dlatego firma pracuje także nad wypuszczeniem na trasę pojazdów zasilanych wodorem.

To nie wszystko. W Niemczech działa już usługa o nazwie FlixTrain, czyli pociągi z logiem firmy. Spółka przygotowuje się także do fizycznego startu w Szwecji. Kolejny krok to FlixCar, czyli współdzielenie samochodów i carpooling (coś na kształt Bla Bla Cara). Taka usługa ma pojawić się na wybranych rynkach już 2020 roku.

Więcej ciekawych informacji w materiale poniżej. Zapraszamy do odsłuchania podcastu.

Audio:

Słuchaj nas na: