Wystarczy podać nazwę sklepu lub jego adres URL, a system wyszuka adres zwrotny i uzupełni tymi danymi formularz nadania. Użytkownik sam wybiera metodę nadania i decyduje, czy chce wydrukować etykietę. Nie musi powiadamiać sklepu ani wypełniać żadnych druków, ponieważ odstąpienie od umowy jest wysyłane automatycznie przez Furgonetka.pl. Sklep od razu otrzymuje informację, jaki towar jest zwracany i jaki jest numer przesyłki.

Nowa usługa zwrotów od Furgonetka.pl już dostępna

Aby skorzystać z usługi, nie trzeba być stałym klientem platformy Furgonetka.pl ani mieć wcześniej założonego konta. Nowa funkcjonalność jest bezpłatna i dostępna dla każdego – zapewnia firma w komunikacie. Ma to być rozwiązanie dla osób, które robią zakupy online, ale nie chcą tracić czasu na ustalanie, jak i gdzie odesłać nietrafiony produkt. Obecnie z usługi „Zwrotów zakupów” można skorzystać już w ponad 50 tysiącach sklepów internetowych, a liczba ta stale rośnie.

Zgodnie z raportem „Omni-commerce. Kupuję wygodnie 2025”, opracowanym już po raz dziesiąty przez Izbę Gospodarki Elektronicznej, aż 93% internautów w ciągu ostatnich 6 miesięcy robiło zakupy online, a 100% badanych przynajmniej raz skorzystało z oferty e-zakupów.

Wraz z rosnącą popularnością e-commerce, zwiększa się także liczba zwrotów, które stały się jednym z kluczowych elementów doświadczenia zakupowego. Tymczasem zwrot faktycznie może okazać się frustrujący – zwłaszcza jeśli sklep nie ma własnego systemu, a dane do odesłania przesyłki trzeba znaleźć samemu: w regulaminie albo w korespondencji mailowej.

Jakiś czas temu podawaliśmy, że Furgonetka.pl uruchomiła usługę „Paczka na telefon”, która pozwala na wysyłkę paczki podając jedynie numer telefonu odbiorcy. W praktyce oznacza, że adresat otrzymuje SMS z linkiem do strony Furgonetka.pl, gdzie może wybrać przewoźnika oraz lokalizację odbioru – punkt lub automat paczkowy.