Źródłem problemu okazała się usterka w infrastrukturze Amazon Web Services (AWS) – jednej z największych na świecie platform dostarczających infrastrukturę dla stron internetowych. AWS zapewnia zaplecze techniczne dla wielu aplikacji, portali i usług online, dlatego awaria szybko odbiła się szerokim echem w sieci.
Problemy z działaniem PKO BP, mBanku i BLIKA
Około godziny 13:00 czasu polskiego AWS poinformowało, że przyczynę problemu udało się zidentyfikować i opanować. Jednocześnie zastrzeżono, że „funkcjonowanie niektórych elementów może pozostać ograniczone” do czasu zakończenia wszystkich prac naprawczych.
Wśród aplikacji, które przestały działać lub działały niestabilnie znalazły się m.in.: Snapchat, Zoom, Roblox, Fortnite, Duolingo, Slack, Tidal, Amazon, Asana, Canva, Signal, Epic Games Store, Perplexity i wiele innych.
W Polsce skutki awarii odczuli klienci mBanku, który poinformował o problemach z widocznością transakcji w historii rachunku – zarówno wychodzących, jak i przychodzących. Bank zapewnił, że pracuje nad jak najszybszym przywróceniem pełnej funkcjonalności. Zakłócenia mogli odnotować również użytkownicy systemu BLIK oraz klienci PKO BP.


