Żabka Future ma za zadanie wyszukiwać i tworzyć oraz ulepszać biznesy, które umożliwią budowanie ekosystemu rozwiązań o charakterze modern convenience. Grupa powstała na początku 2021 r., aby rozwijać sieć sklepów Żabka, ich format i asortyment. Powołanie Lite e-Commerce umożliwia pilotaż usługi z zakresu q-commerce w rzeczywistym otoczeniu rynkowym.

To nie jedyna nowość od Żabki. Sieć rozwija także nowy koncept sklepów bez kas i bez gotówki – Żappka Store. Obecnie takie placówki są dostępne już w 4 lokalizacjach (dwóch w Poznaniu, w Warszawie i we Wrocławiu).

Żabka chce zrewolucjonizować e-commerce

Startup uruchomi w Warszawie tzw. dark store’y, czyli sklepy służące wyłącznie do obsługi zamówień internetowych. W komunikacie czytamy, że usługa ma wyróżniać się krótkim czasem dostawy, intuicyjną w obsłudze aplikacją, szerokim asortymentem, w tym możliwością zamówienia produktów dostępnych wyłącznie w sklepach Żabka.

– Start-up Lite e-Commerce tworzą managerowie z międzynarodowym doświadczeniem w zakresie nowych technologii, e-commerce oraz tworzenia produktów cyfrowych. Jednym z naszych celów jest rewolucja sposobu robienia zakupów online. Cieszymy się, że Żabka Future z jednej strony zapewnia nam niezależność operacyjną potrzebną do szybkiego działania, a jednocześnie pozwala korzystać z synergii z resztą Grupy – mówi Wojciech Krok, CEO Lite e-Commerce.

Rynek szybkich zakupów dostarczanych nawet do 15 minut w ostatnim czasie dynamicznie się rozwija. W połowie października ma zostać uruchomiona usługa Biedronka Express dostępna za pośrednictwem aplikacji Glovo. Rozwój szybkich dostaw produktów spożywczych pod nazwą Bolt Market zapowiedział estoński startup Bolt.