Homepay pod lupą KNF

Rafał Tomaszewski
Rafał Tomaszewski
#KNF
Opublikowano: 28 marca 2018, 12:15 Aktualizacja: 20 lutego 2019, 19:54

Komisja Nadzoru Finansowego zdecydowała o podjęciu działań względem spółki Homepay. O jakie działania chodzi? Na razie można posiłkować się jedynie dość lakonicznym komunikatem KNF, który mówi o „podjęciu działań zgodnie z posiadanymi kompetencjami”.

– Urząd Komisji Nadzoru Finansowego informuje, że od kilku dni napływają od kontrahentów biura usług płatniczych działającego pod firmą Homepay sp. z o.o. (…) informacje o nieprawidłowym działaniu tego przedsiębiorcy. W szczególności firma Homepay sp. z o.o. nie wykonuje zlecanych jej przelewów płatniczych. Urząd KNF podjął próby kontaktu z właścicielem firmy, jednak okazały się one bezskuteczne. W związku z tym Komisja Nadzoru Finansowego zdecydowała o podjęciu działań zgodnie z posiadanymi kompetencjami – czytamy w komunikacie KNF.

Czytaj także: PKO Bank Polski i Coinfirm podpisują umowę o współpracy

Homepay ma problemy – co zrobi KNF?

Homepay to firma zajmująca się realizowaniem płatności w formie szybkich przelewów, SMS Premium, czy IVR Premium (płatność poprzez połączenia telefoniczne). Od kilku tygodni klienci skarżą się na problemy z działaniem platformy – chodzi między innymi o wskazane przez KNF nie wykonywanie zleconych przelewów.

Całe zamieszanie ma być spowodowane zmianami właścicielskimi. Jakiś czas temu zmienił się także prezes firmy. Na stronie Homepay widnieje taki oto komunikat:

– Z dniem 1 marca 2018 r. firma została przejęta przez nowego właściciela, który powołał na stanowisko nowego prezesa zarządu pana Stanisława Filipa Wyganowskiego. (…) Jestem świadomy, że wielu z Was jest zaniepokojonych bieżącą sytuacją i dlatego pragnę uspokoić wszystkich Partnerów firmy Homepay – nie zaprzestaliśmy działalności, nie ogłosiliśmy upadłości, nie mamy problemów z płynnością finansową, ZUS ani komornik nie zajęli nam kont, a wszelkie tego typu informacje były kłamliwe i służyły jedynie oczernianiu firmy lub dawaniu upustu negatywnym emocjom, które nasza postawa sprowokowała – czytamy w komunikacie.

Szerzej o problemach Homepay pisał serwis Niebezpiecznik.

Komisja Nadzoru Finansowego ma kilka możliwości – może umieścić spółkę na liście ostrzeżeń publicznych, może nałożyć na nią karę finansową, lub po prostu może przyjrzeć się sytuacji w firmie i stwierdzić, że zmiany idą w dobrym kierunku, a Homepay niedługo wyjdzie na prostą.

Czytaj także: Żabie skoki KNF-u. Po Tajwanie czas na Hongkong


Tekst chroniony prawem autorskim. Każdorazowe kopiowanie wymaga zgody redakcji.

Pokaż komentarze (0)

homepay-pod-lupa-knf