W komunikacie czytamy, że dzięki temu sprzedawcy korzystający z IdoSell otrzymają nowe możliwości sprzedaży międzynarodowej, w tym m.in. dostęp do lokalnych metod płatności.

Znaczenie paszportyzacji w handlu internetowym

Paszportyzacja to mechanizm umożliwiający firmom finansowym świadczenie usług płatniczych na terenie Europejskiego Obszaru Gospodarczego, bez konieczności ubiegania się o oddzielne licencje w każdym kraju.

Z perspektywy merchantów paszportyzacja ma oznaczać ułatwienie w realizacji strategii biznesowej opartej na handlu zagranicznym, dzięki dostępowi do lokalnych metod płatności we wszystkich krajach Europejskiego Okręgu Gospodarczego. W komunikacie grupa wyjaśnia, że platforma IdoSell rozbudowuje możliwości w zakresie cross-border, oferując funkcjonalności takie jak dopasowane szablony, automatyczne tłumaczenia czy integracje z lokalnymi firmami kurierskimi.

Platforma ma ułatwiać również spełnienie standardów związanych ze zgodnością z prawem, dzięki gotowym wzorom regulaminów i polityk oraz umożliwia automatyczne wyliczanie stawek VAT OSS i obsługę ceł, ułatwiając sprzedaż na rynkach zagranicznych – czytamy w informacji prasowej.

Kilka miesięcy temu pisaliśmy, że IdoSell nawiązał strategiczną współpracę z Adyen, platformą technologii finansowych. Adyen będzie dostarczać nowe rozwiązania płatnicze dla sklepów internetowych korzystających z usługi IdoPay. Pierwszym krokiem w ramach współpracy było procesowanie płatności kartowych na wielu europejskich rynkach oraz wdrożenie autorskiego systemu 3DS.