Dzięki nowej funkcjonalności klienci inFakt, rejestrujący działalność gospodarczą, mogą wymagane dokumenty złożyć do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEiIDG) online, bez konieczności wizyty w urzędzie.
Podpis elektroniczny mSzafir od KIR dostępny w InFakcie
Wykorzystanie certyfikatu kwalifikowanego mSzafir do podpisania wniosku o założenie działalności umożliwia w pełni cyfrową rejestrację firmy. Cały proces odbywa się zgodnie z obowiązującymi w Unii Europejskiej regulacjami eIDAS, a formalności ograniczone są do minimum – czytamy w komunikacie.
KIR zapewnia w informacji prasowej, że podpis elektroniczny należy do najskuteczniejszych sposobów potwierdzania autentyczności dokumentów. Ze względu na coraz powszechniejsze przenoszenie procesów biznesowych do świata cyfrowego, w ostatnim czasie stał się niezbędnym narzędziem, wspierającym pracę świadomego przedsiębiorcy.
Mobilny, kwalifikowany mSzafir pozwala podpisywać dokumenty całkowicie zdalnie, bez konieczności posiadania czytnika czy karty kryptograficznej. Weryfikacja tożsamości użytkownika odbywa się online, za pośrednictwem bankowości elektronicznej.
Warto przypomnieć, że KIR wspólnie z Pocztą Polską i PKO BP pracują nad usługą e-Doręczeń. Rozwiązanie to ma być dostępne bezpośrednio z poziomu bankowego serwisu internetowego. Usługa e-Doręczeń to cyfrowy odpowiednik listu poleconego. Umożliwia ona otrzymywanie oficjalnych pism urzędowych czy dokumentów (np. z sądów, urzędów, ZUS czy administracji skarbowej) oraz korespondencji od firm, za pomocą specjalnego adresu e-Doręczeń. Cały proces odbywa się online – bez konieczności wizyty w placówce pocztowej.