ING Bank Śląski był jednym z pierwszych banków, który udostępnił tę funkcjonalność w 2019 roku. Nowa odsłona usługi ma opierać się prostej aktywacji Płatności powtarzalnej BLIK oraz możliwości automatycznego pobierania płatności o zmiennej kwocie i częstotliwości.
Jak aktywować Płatność powtarzalną BLIK?
Jeśli sprzedawca udostępnia taką usługę, należy wybrać opcję Płatności powtarzalnych BLIK i podać kod BLIK. W następnym kroku należy ją zaakceptować w aplikacji mobilnej Moje ING. Na ekranie aplikacji klient zobaczy szczegóły płatności i sposób, w jaki będą działały następne płatności – automatycznie lub po potwierdzeniu w Moim ING.
Użytkownicy Moje ING mogą realizować płatności o stałej kwocie i stałej częstotliwości – pobierane automatycznie. Dodatkowo mają także możliwość opłacania transakcji o zmiennej kwocie i częstotliwości – tutaj płatności też mogą być pobierane automatycznie lub użytkownik musi potwierdzać każdą płatność. To zależy od usługodawcy.
Płatności powtarzalne BLIK zostały wdrożone przez takich sprzedawców i usługodawców, jak Autopay, Orange, T-Mobile, Plus, Play, Allianz, Kaya, czy Canal Plus. Z kolei jeśli chodzi o banki, to płatności cykliczne od BLIKA udostępniają PKO Bank Polski, Bank Millennium, Santander Bank Polska, SGB Bank i właśnie ING Bank Śląski.
W ciągu pierwszych trzech miesięcy 2025 roku użytkownicy BLIKA zrealizowali łącznie 665 mln transakcji, czyli o 28 proc. więcej niż rok wcześniej. Ich wartość wyniosła 98,9 mld PLN. Największą dynamikę wzrostu system odnotował w obszarze płatności zbliżeniowych – ich liczba wzrosła aż o 86 proc. r/r, osiągając prawie 73 mln operacji.