InPost uruchomił również dostawy międzynarodowe w ramach rynku Mondial Relay – dzięki czemu klienci mogą nadawać oraz odbierać przesyłki międzynarodowe. Obecnie usługa dostępna jest dla sklepów internetowych, ale wkrótce zostanie rozszerzona także o klientów detalicznych. Usługa crossborder jest dostępna między Francją, Włochami, Hiszpanią, Portugalią i krajami Beneluksu.
Ponad 2 mln pobrań aplikacji InPost Mobile we Francji
W Polsce z aplikacji InPost Mobile ma już korzystać ponad 12,6 mln klientów. Spółka wprowadza również nowy model paczkomatów – autonomiczne urządzenie można uruchamiać bez względu na dostępność sieci elektrycznej. Jest to możliwe dzięki wyposażeniu maszyn w panele fotowoltaiczne i magazyny energii. Pilotaż jest prowadzony w Polsce i na rynkach europejskich – w Wielkiej Brytanii, we Włoszech i we Francji.
Ostatnio pisaliśmy, że InPost przymierza się do uruchomienia płatności odroczonych w ramach usługi InPost Pay. Szymon Wałach, wiceprezes spółki, w rozmowie z Polityka Insight podawał, że z odroczonych płatności ma korzystać kilkuset testerów. Pełne uruchomienie nowej usługi jest planowane jeszcze w tym roku.
Wracając jednak do samego InPost Pay, to ma korzystać z niego już ponad 3 mln klientów. Płatność i dostawa ma być realizowana za pomocą jednego przycisku – dostępnego na karcie produktu i w koszyku. Rozwiązanie oferuje takie metody płatności, jak płatności kartą Visa i Mastercard w tym, Google Pay czy Apple Pay oraz BLIK.