Użytkownicy AliExpress będą mieli możliwość wyboru dwóch metod dostawy OOH (out of home) – za pośrednictwem punktów PUDO i paczkomatów. Łącznie w Hiszpanii jest ich 6 tysięcy.

InPost nawiązuje partnerstwo z AliExpress w Hiszpanii

– Dzięki naszemu modelowi biznesowemu kumulujemy wiele paczek w ramach jednego punktu odbioru. W ten sposób pomagamy zmniejszyć ruch samochodów w miastach, co przekłada się na obniżenie emisji CO2. Dodatkowo zmniejszamy odsetek nieudanych dostaw – co nie tylko chroni środowisko, ale także likwiduje konieczność ponawiania prób dostarczenia przesyłki – mówi Nicola D’Elia, dyrektor generalny grupy InPost w Hiszpanii, Portugalii i we Włoszech.

Grupa InPost działa w 9 krajach Europy, dysponując ponad 50.000 punktów odbioru OOH – zarówno siecią punktów PUDO, jak i urządzeniami paczkomat. W Hiszpanii, InPost dąży do zapewnienia użytkownikom dostępu do punktu odbioru w promieniu 300 metrów od miejsca zamieszkania. W 2022 roku InPost dostarczył w Europie 745 mln paczek.

Kilka tygodni temu pisaliśmy także o rozszerzeniu partnerstwa InPostu z Vinted w Wielkiej Brytanii, wprowadzając InPost Shop – nową usługę odbioru przesyłek w UK. InPost Shop daje użytkownikom Vinted możliwość nadawania i odbioru przesyłek nie tylko w paczkomatach, ale również w punktach PUDO InPost.

Ostatnio InPost został także partnerem logistycznym platformy wszystko.pl, należącej do Comarchu. Sprzedający, w ramach programu wszystko+, będą mogli zintegrować w serwisie dedykowany pakiet usług, a co za tym idzie – zyskać preferowane warunki cenowe na nadawanie paczek do klientów. Korzyści mają odczuć też konsumenci, którzy zapłacą mniej za wysyłkę.