Z usług Vinted korzysta ponad 8 mln klientów w Wielkiej Brytanii. Firma przeprowadziła test nowej usługi InPost Shop na początku bieżącego roku. Jego wynik miał potwierdzić, że rośnie popyt na dostawę paczek poza domem. Warto przypomnieć, że InPost posiada już ponad 5 tys. paczkomatów w UK.

InPost i Vinted zacieśniają współpracę w Wielkiej Brytanii

W II kwartale 2022 roku InPost uruchomił w Wielkiej Brytanii usługę przesyłek między paczkomatami ‘Locker-to-Locker’. Po wprowadzeniu tej metody dostaw popyt na usługi InPost wzrósł ponad dwukrotnie kwartał do kwartału, a następnie zwiększył się o kolejne 31% między 4 kwartałem 2022 r. a pierwszym kwartałem 2023 roku.

Teraz nowa usługa InPost Shop zapewnia kupującym w Wielkiej Brytanii kolejne udogodnienia, oferując więcej lokalizacji, w których można nadać lub odebrać przesyłkę używając tylko kodu QR lub kodu PIN.

– Nowa oferta pozwala m.in. zwiększyć przepustowość sieci, aby zaspokoić rosnący popyt na usługi InPost. Ponadto na niektórych obszarach, gdzie instalacja urządzeń Paczkomat jest trudna ze względu na ograniczenia przestrzenne, możemy dodać dodatkowe punkty odbioru przesyłek dla rosnącej liczby ponad 2 mln naszych klientów – mówi Michael Rouse, dyrektor generalny InPost International.

Niedawno InPost kupił udziały w brytyjskim Menzies za 49 mln GBP. Dzięki transakcji InPost zapewnił sobie dostęp do ogólnokrajowej sieci dystrybucyjnej Menzies. Strategiczne partnerstwo, jakie zawarły firmy, daje możliwość obsługiwania rosnących wolumenów przesyłek przez 7 dni w tygodniu.

Pod koniec lipca informowaliśmy o współpracy InPost i Allegro, w ramach której będzie można wysyłać paczki z Polski do Czech. Usługa będzie dostępna od września, a docelowo będzie rozszerzana na kolejne kraje. Allegro udostępni swoją sieć partnerom logistycznym, a InPost będzie odpowiedzialny za pierwszy etap transportu, tzw. “First Mile”.