Z kolei Hiszpania jest jednym z kluczowych europejskich rynków, na których działa grupa – infrastruktura w tym kraju to 10% całej europejskiej sieci InPost, a w planach jest jej dalsze rozszerzanie.
InPost chwali się rozwojem sieci w Hiszpanii i Portugalii
Infrastruktura InPost w Hiszpanii oraz Portugalii jest oparta na punktach zlokalizowanych głównie w sklepach. Celem InPost jest rozszerzanie hybrydowej sieci dostaw OOH, łączącej punkty dostaw PUDO oraz paczkomaty – czytamy w komunikacie.
InPost uruchomił niedawno nowe połączenie międzynarodowe – dzięki któremu klienci w Hiszpanii i we Włoszech mogą nadawać oraz odbierać międzykrajowe przesyłki. Obecnie usługa dostępna jest dla sklepów internetowych, ale wkrótce zostanie rozszerzona także o klientów prywatnych. Usługa crossborder jest również dostępna między Francją a Włochami, Hiszpanią, Portugalią i krajami Beneluksu.
Grupa InPost jest obecna w 9 krajach, w których na koniec 2023 roku dysponowała ponad 66 tys. punktów odbioru i nadania, w tym ponad 35 tys. paczkomatów.
Kilka dni temu pisaliśmy, że InPost rozpoczął współpracę z platformami usług dla e-commerce należącymi do Grupy IAI – IdoSell oraz AtomStore. Dzięki temu większa liczba sklepów internetowych będzie mogła wprowadzić usługę InPost Pay.